OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi vill nu fylla på vårt fantastiska team och söker ytterligare en kollega för arbete med ett av våra stora kundsamarbeten inom industri och lager i Blekinge.
I din roll som siteansvarig Konsultchef på Randstad Inhouse Services arbetar du ute hos en av våra Inhousekunder.
Alla kunder på Randstad Inhouse Services har ett dedikerat leveransteam från Randstad där fokus ligger på det kundspecifika samarbetet, personalplanering, att driva förbättringsarbeten och självklart på att utveckla och ta hand om vår största tillgång - våra medarbetare, som alla är konsulter som arbetar ute på kundsiten .
Tjänsten innebär ett helhetsansvar för kundsamarbetet och du kommer vara behjälplig i allt som rör rekrytering, uppföljning, resultat och måluppfyllnad samt ha personalansvar för vår konsultgrupp. Du blir experten på vår kund och våra konsulters behov och önskemål och blir väl insatt i vår affär som helhet, våra arbetsprocesser, samt får god inblick i den globala verksamhet som Randstad bedriver.
Varför ska du välja att jobba hos Randstad?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss här.
https://youtu.be/3sulmF9R9OY
Ansvarsområden
I din roll har du en central funktion och det operativa ansvaret av leveransen. Du rapporterar till regionchefen i SYD och du ingår i ett härligt gäng på 16 stycken kollegor, som hjälper och stöttar varandra varje dag. Du kommer att ansvara för;
• Personalplanering av arbetare i produktion: behovsanalys i dialog med kunden.
• Kundmöten och löpande nära dialog med kunden.
• Rekrytering & tillsättning av konsulter samt annonsering, screening och urval.
• Förbättringsprojekt, uppföljning av KPIer, resultat och kostnadskontroll.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskriminerings-lagstiftningen med mera.
Kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!
Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra tjänster inleds med sex månaders provanställning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har;
• Någon typ av dokumenterad erfarenhet som ledare för arbetare inom produktion från roller som till exempel arbetsledare eller konsultchef.
• B-körkort.
• Då vi jobbar i en global verksamhet är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som;
• Är affärsmässig och drivs av att skapa lönsamhet och hållbarhet i samarbetet, med alla intressenter i åtanke.
• Har mycket god samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.
• Har sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer, administrera och dokumentera.
• Är kundorienterad och uppskattar den dagliga kontakten med kund.
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2022-02-02.
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Inhouse Manager Petra Persson via: petra.persson@randstad.se
För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent partner Angelica Gustafsson via: angelica.gustafsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044