OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! För kunds räkning söker nu Academic Work en driven och säljande Sitecordinator till ett internationellt företag. Här arbetar du på ett fräscht kontor med Stockholms citypuls utanför dörren! I dina arbetsuppgifter ingår att för ett antal sajter bygga upp ett nätverk kring sajten så att den etableras. Du ska också uppdatera innehållet, läsa på sajten, översätta och rätta till det som krävs. Därutöver ligger stort fokus på att marknadsföra sajten, hitta internationella kunder och samarbetspartners samt köpa länkar och annonser. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering efter ca 6 månader. Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna inom marknadsföring och/eller mediteknik. Grundläggande kunskaper i HTML hjälper dig för att du ska förstå grunderna kring sajterna du kommer att ansvara för. Goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning för tjänsten då företaget använder engelska som koncernspråk. Därutöver krävs ytterligare språkkompetens i tyska och gärna något av sydafrikanskas officiella språk då det är mot dessa marknader du kommer arbeta. Du måste behärska språken så att du kan maila andra sajter på aktuellt språk, samt läsa, översätta och uppdatera dina sajter. Då fokus läggs på sälj i tjänsten är erfarenhet från försäljning mycket meriterande. Som person är du säljande, tålmodig och självständig. Du kommer ha en hög grad av eget ansvar på företaget. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering. Kunden önskar tillträde så snart det är möjligt. Välkommen med din ansökan! Referens: TH12449
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl