Siteinköpare rekryteras till spännande energibolag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Siteinköpare. Vår kund är ett välkänt energibolag och du kommer sitta i fina lokaler norr om Stockholm. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående fram till juli år 2019, med goda möjligheter till förlängning.



Dina arbetsuppgifter:


Som Siteinköpare kommer du att arbeta med operativt inköp inom drift, anläggning och underhåll. I rollen kommer du ansvara för allt från inköp av maskiner till tjänster, men även inköp kopplade till specifika projekt. Bolaget lyder under de offentliga upphandlingsdirektiven, vilket innebär att du behöver ta hänsyn till aktuella avtal samt att de efterföljs. Du har tätt samarbete med övriga Siteinköpare och den lokala ledningsgruppen.


Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete med möjligheter att utvecklas i rollen. Du kommer att arbeta i en teknisk miljö med intressanta utmaningar i ett företag som strävar efter att vara föregångare i sin bransch. Du kommer att vara en viktig del i att driva utvecklingen inom inköpsprocessen framåt inom drift, anläggning samt underhåll i samråd med närmsta chef.




Din profil:


Vi ser att du har en högskoleutbildning inom inköp eller för tjänsten annan relevant utbildning. Vidare har du en god teknisk förståelse för att kunna samarbeta med våra ingenjörer samt andra beställares behov samt har vana av att hantera leverantörer och förhandlingar på ett brett sätt inom flertalet teknik och tjänsteområden. Vi tror också att du känner dig hemma och trivs i produktionsmiljö och förstår de utmaningar som finns där.



Som person är du är ansvarsfull, nyfiken och har lätt att samarbeta. Du känner till vad tex Incoterms är och har du även kännedom om allmänna leveransvillkor såsom AB04/ABT06/NLM10 samt kunskap eller formell utbildning inom LOU eller LUF är detta meriterande. Vi vill att din svenska är utmärkt och att du har goda kunskaper i engelska.



Vidare är det ett krav för tjänsten att du har tillgång till egen bil, det ingår även en del resor i arbetet.




Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 16 november 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024