OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och vill driva en dynamisk verksamhet där ledorden är – "We exist to protect lives"
Survitec är pionjärer inom överlevnadsteknologi, inom bärbar överlevnadsutrustning, brandlösningar och överlevnadsfarkoster, de ser till att människor är säkra när det är som viktigast. Survitec har 3 000 medarbetare som arbetar med partners i 96 länder för att tillhandahålla pålitliga lösningar som minskar riskerna och på sätt hjälper till att skydda liv. I Sverige är det främst fokus på marina evakueringssystem för stora fartyg och marina livflottar.
Vem är du?
Du är driven och van vid företagande, har haft en ledande roll eller drivit en egen verksamhet samt förstår vikten av att alltid hålla verksamhetens lönsamhet i fokus. Du motiverar medarbetarna i ditt team som du här själv har möjlighet att bygga upp. Du har bra kunskap om svensk lagstiftning, samt är van vid kontakt med myndigheter. Har du även arbetat i en operativ roll tidigare är det meriterande. Vidare har du stor problemlösningsförmåga och kan prioritera även i oväntade situationer. Det är av stor vikt att du även är självständig, ansvarstagande och vill ge det lilla extra.
Om jobbet:
"Take charge and have fun"
Du kommer att ansvara för ditt egna team med servicetekniker på stationen i Göteborg. Serviceteknikernas huvudfokus är underhåll på evakueringssystem och livflottar på stora fartyg och färjor. Ditt fokus är att bygga upp teamet och verksamheten genom att utöka antalet servicetekniker samt öka lönsamheten. Detta gör du med stort engagemang och driv. Vidare har du även ansvar för den ekonomiska planeringen, korrekta ekonomiska uppskattningar och prognoser. Det är viktigt att kunna förstå komplexiteten i rollen, du bör ha erfarenhet av personalledning då teamarbetet är av stor vikt för att kunna bygga upp stationen till det som krävs för framgång. Den operativa planeringen av fartygen och de arbeten som ska genomföras, är även det en del stor del av denna tjänst.
För att lyckas i den här rollen, behöver du:
• Ha högskoleexamen eller utbildning och erfarenhet i kombination som kan ses som likvärdig
• Ha stor erfarenhet av att arbeta med ekonomiska analyser, prognoser och budget
• Ha minst fem års erfarenhet i chefsbefattning med personalansvar och/eller drivit eget företag med framgång
• Väldigt god erfarenhet av Officepaketet, framför allt Excel
• Tala och skriva svenska och engelska obehindrat
Det är meriterande om du har:
• Tidigare marin erfarenhet
• Erfarenhet av att bygga ett team samt motivera dem till gemensam framgång i arbetet
• Varit med i en start-up av ett företag
Övrigt:
I den här processen kommer bakgrundskontroll samt tester att genomföras.
Ansökningsförfarande:
Rekryteringsprocessen för den här tjänsten och ansökan görs enbart via Marinkraft.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta oss gärna. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag!
Marinkraft – platsen för specialister och proffs!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekrytringskonsult Nicolas Broberg
08-6606240