OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsområde Falun omfattar kommunerna Falun, Borlänge, Säter, Leksand, Rättvik och Gagnef. Vi söker[5 st SIUS-konsulenter till arbetsmarknadsområdet med placering vid något av våra kontor i Falun, Borlänge/ Säter samt Leksand/ Rättvik/Gagnef. Arbetsuppgifter SIUS-konsulenten arbetar med särskilt introduktions- och uppföljningsstöd till arbetssökande med funktionshinder, som arbetsförmedlingen med hjälp av ordinarie åtgärder inte kan hjälpa till ett arbete. Arbetet innebär att till den arbetssökande söka lämplig arbetsplats och arbetsuppgifter som är anpassade efter de individuella förutsättningarna. Stödet riktar sig både till arbetsgivaren och till den arbetssökande varför företagskontakter är en viktig del i arbetet. SIUS-konsulenten ges särskild kompetens i introduktionsmetodik. -Skapa goda relationer med arbetssökande och arbetsgivare -Göra en grundlig sökandeanalys -Skapa nya arbetstillfällen genom ackvirering -Matcha arbetskravsanalys med arbetssökandes förutsättningar för arbete -Coacha arbetssökande i processen att finna, få och behålla ett arbete -Ge stöd till den arbetssökande och arbetsgivare genom att delta i introduktionen på arbetsplatsen -Genomföra regelbundna uppföljningar i syfte att säkerställa att personer får behålla anställningen Kvalifikationer -minst tre års arbetslivserfarenhet varav minst ett års erfarenhet av arbete i möte med människor - gärna serviceyrken -minst 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande teoretiska kunskaper. Högskoleutbildning är meriterande. -dokumenterat goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom utbildning och/eller erfarenhet -förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat -dokumenterat god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt goda datakunskaper -förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift -ett intresse av att arbeta med arbetssökande med funktionsnedsättning -en förmåga att skapa och bibehålla relationer med andra människor samt har lätt för att komma i kontakt med människor -kunna arbeta självständigt och målmedvetet för att nå resultat med hög kvalitet -erfarenhet av ett lösningsinriktat förhållningssätt via arbete eller utbildning är avgörande för ett lyckat resultat -en god pedagogisk förmåga och en coachande attityd -förmåga att skapa arbetsmöjligheter för arbetssökande med funktionsnedsättning hos en arbetsgivare Det är meriterande med kunskaper om olika funktionshinder och tidigare erfarenhet av arbetsinriktad rehabilitering. För sökande till arbetsförmedlingen i Leksand är det meriterande med kunskaper i teckenspråk. Övrigt B-körkort är ett krav Vi[lägger stor vikt vid personlig lämplighet Tillträde Tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt. Heltid Ansökan Välkommen med din ansökan som ska vara Arbetsförmedlingen tillhanda senast den 7/8 2009.[Ansöker gör du genom att godkänna villkoren nedan. Du bifogar ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740