Sixt Skadeavdelning söker kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Sixt Rent a Car är ett globalt biluthyrningsföretag som representerar premium och förstaklassig service.
På Sixt finner du en tydlig premiumprofil med en innovativ företagskultur som erbjuder utmanande och omväxlande arbetsuppgifter.
Vi söker nu en medarbetare till vår skadeavdelning i Stockholm. Hos oss arbetar vi efter mottot ”Bäst argument vinner”, vi söker dig som inte är rädd för att förändra och påverka.


Din roll på skadeavdelningen
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bemöta och administrera kundens skadeärende. Detta kräver att du är en mycket serviceinriktad person som älskar att arbeta med människor och att ha daglig kontakt med kunder. Du är en trygg och lösningsorienterad person med ett ständigt fokus på service. Med en god känsla för detaljer behärskar du även att ta dem konflikter som kan uppstå.
Som medarbetare på skadeavdelningen ingår du i ett mindre team, men du har ständig kontakt med vår personal på dem uthyrandestationer. Detta kräver att du har goda kommunikativa färdigheter samt förmågan att kunna ge tydliga instruktioner.
Skadeavdelningen kontrollerar, administrerar och tar beslut i skadeärenden som rapporterats in från våra uthyrandestationer och ansvarar för all vidare kontakt med kund. Dina arbetsuppgifter kan variera utifrån behov så att kunna vara flexibel är ett måste.


Mer om din profil
- Innehar B körkort med behörighet till manuell växellåda
- God datorvana och kunskap i Excel.
- Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Erfarenhet av serviceyrke med god vana av kundkontakt över telefon.
- Du förekommer inte i belastningsregistret

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sixt Odenplan STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Postadress

Upplandsgatan 72
STOCKHOLM, 11344

Liknande jobb