Sixt växer och söker nu en Engagerad Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Sixt rent a car rankas som en av de ledande biluthyrningskedjorna i världen och finns representerade på över 4 500 platser globalt och i över 100 länder. Vår vagnpark sticker ut och har en tydlig premiumprofil med bilmärken såsom Audi, BMW och Mercedes.

Arbetsuppgifter::

Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller mycket kundkontakter både via mail och telefon där du hanterar våra kunders frågeställningar. Du ansvarar även för reklamationer, supporterar våra franchising tagare och rådgör i våra försäkringserbjudanden.
Vidare innebär rollen som kundservicemedarbetare att du ibland stöttar både vår sälj- och ekonomiavdelning.
Tjänsten är på 75 % där du arbetar i två skift :varannan vecka arbetar du 07.00-14.00 och varannan vecka 11.00-18.00. Tjänsten kan komma att innefatta även kvällar och helger.

Vi erbjuder!:

Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett globalt företag med ett etablerat och välkänt varumärke med ett uttalat starkt koncept. Vi satsar på ledarskap, personlig utveckling och utbildning. Vi inspirerar och stödjer våra medarbetare och vi arbetar i en kultur som uppskattar innovationer och engagemang.

Kvalifikationer::

Vi söker dig som har goda kunskaper i både svenska och engelska då vi arbetar i en internationell miljö med många kontakter, såväl internt som externt. Du brinner för att leverera service av hög kvalitet och har förmågan att agera förtroendeingivande.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, initiativrik och prestigelös. Då arbetet stundtals är intensivt och kan upplevas som stressig, behöver du kunna hantera stressiga situationer med bibehållet fokus.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter företrädesvis inom kundservice, logistik och/- eller administration.

Du är en van användare av Officepaketet och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av något affärssystem. B-körkort är ett krav.

Ansökan::

I denna rekrytering samarbetar SIXT Rent a Car AB med Joblink. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt dock senast den 13 April. Bifoga vänligen CV och personligt brev.

Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Christina Hedman, 0721-81 20 58, eller christina.hedman@joblink.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillvidare
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024