SJ söker Kundtjänsthandläggare i Krylbo

Arbetsbeskrivning

Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag.SJ är Sveriges första och största tågoperatör - vi vill också vara Sveriges bästa.Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ.Affärsområde/avdelning: Contact Center, underställd chefen kundtjänst Ort/placering: Krylbo Kort om affärsområde/ort: SJ Kundtjänst inom SJ Contact Center är ett av Europas främsta callcenterföretag.Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem. Inom SJ Contact Center finns enheterna Callcenter Ånge, Callcenter Tranås och Kundtjänst Krylbo.Contact Center ansvarar för ett professionellt kundbemötande via kanalerna brev, telefon och mejl.Arbetsuppgifter: I urvalet läggs stor vikt vid att du är säljmedveten och serviceinriktad.Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt. Att bli coachad är en viktig del i dina arbetsuppgifter då vi jobbar med målstyrning - mål som innebär uppföljning på både kvalitet och försäljning. Arbetet på Kundtjänst består av att ta emot och behandla kundsynpunkter och reklamationer via brev, telefon och mejl, vara support åt ombordpersonal, förmedla ledsagningsärenden samt hantera restidsgarantier.Viss försäljning ingår också i tjänsten.Kvalifikationer och personliga egenskaper: Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar.Du kommer att få arbeta i ett positivt gäng, och vi tror att du har ett starkt intresse för din personliga utveckling. Vi lägger särskild vikt vid att du har goda kunskaper i svenska och engelska och att du är handlingskraftig, initiativrik och har god social kompetens.Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha förståelse för betydelsen av ett kund- och serviceinriktat arbetssätt.Övrigt: Kundtjänsten i Krylbo söker timanställningar samt vikariat.Arbetstiderna varierar mellan 06.00 och 22.15 måndag-fredag samt 08.00 och 22.15 lördag-söndag 3 150 medarbetare arbetar för att tågresan ska bli så bekväm som möjligt.Våra eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 31 juli 2007
  • Ansök senast: 14 augusti 2007

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024