OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ALDRIG FÖRR HAR SÅ MÅNGA VALT TÅGET FÖR SINA RESOR TILL OCH FRÅN JOBBET, UNDER AFFÄRSRESAN OCH PÅ FRITIDEN SOM IDAG.SJ ÄR SVERIGES FÖRSTA OCH STÖRSTA TÅGOPERATÖR - VI VILL OCKSÅ VARA SVERIGES BÄSTA.DÄRFÖR SÖKER VI NU DIG SOM VILL VARA MED ATT GE VÅRA RESENÄRER DET BÄSTA BEMÖTANDET I DEN SVENSKA RESEBRANSCHEN. Affärsområde/avdelning Division Tågtrafik Placeringsort Stockholm Som SERVICECOACH är du med och väljer ut, utbildar, handleder och följer upp service och kundbemötande ombord.I arbetet ombord på våra tåg ansvarar du för kvaliteten i mötet med våra kunder.Arbetsuppgifter Som servicecoach kommer du att ha en nyckelbefattning i vår frontlinjeorganisation.Du kommer att jobba inom flera olika delar av vår operativa verksamhet med fokus på utveckling.Du kommer att medverka i rekrytering, utbildning, handledning samt uppföljning av servicen ombord.I arbetet ombord samverkar du med ordinarie besättning och säkerställer att ni tillsammans ger allt för att skapa den optimala reseupplevelsen.Fokus kommer att variera över året. Vi ser servicecoachens roll som en strategiskt viktig befattning och det är därför angeläget att du agerar som en stark förebild i ditt yrkesutövande.Kravprofil .Starkt intresse av och kunskap i servicebemötande på hög nivå..Starkt intresse av människor och kompetensutveckling..Förmåga att entusiasmera och vägleda medarbetare.Förutom gedigen erfarenhet av servicearbete, behöver du ha en pedagogisk kompetens, helst med erfarenhet av att utbilda/utveckla andra.Erfarenhet från någon form av personalledning ser vi som merit.Du måste vara tydlig i ditt agerande och din kommunikation och inte rädas att ta itu med ibland problematiska frågor.Din formella utbildning består av minimum treårigt gymnasium, relevant högskoleutbildning inom det pedagogiska eller beteendevetenskapliga området är meriterande.Förutom dessa formella krav lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.Övrigt Ett antal tjänster på heltid, tillsvidare med placering i Stockholm.Ansökan Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 31 maj 2007.2005 omsatte SJ AB 5,7 miljarder kronor.3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg.SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177