SJ Stockholmståg söker Stationssupport med stor förståelse inom IT (viss...

SJ Stockholmståg söker Stationssupport med stor förståelse inom IT (viss...

Arbetsbeskrivning

Din kommande roll Som Stationssupport för SJ Stockholmståg kommer du vara en del av ett glatt team med hög lösningsförmåga. Du kommer att utgå ifrån vår depå i Älvsjö, men själva arbetet innebär att man är rörlig inom hela pendeltågsnätet, från Arlanda till Gnesta, och Bålsta till Nynäshamn. Du tar dig mellan stationerna med bil och det är därför krav på körkort för att kunna söka rollen.
Stationssupport stöttar verksamheten genom att se till attintern support i betalsystemen alltid fungerar och tillser korrekt trafikinformation på alla stationer. Vi säkerställer även intern logistik för våra stationvärdar. Som Stationssupport säkerställer du att supportärenden blir utförda med hög kvalitet på ett så säkert och effektivt sätt som möjligt. Du arbetar både i team och självständigt.
I rollen som Stationssupport ansvarar du bland annat för att:
Kvalitetssäkra att skyltning av information är aktuell och följer satta rutiner och avtal
Detektera och sanera klotter, tags, klistermärken som är upp till 1m²
Säkra att våra betalsystem fungerar tryggt och säkert genom att ge support internt på platser i hela pendeltågsnätet
Utföra kontroller för att säkerställa god kvalitet i arbetet som rör verksamheten
Dagligen kontrollera, detektera samt rapportera avvikelser, brister och behov enligt rutin på stationerna samt till trafikverket

Anställningen är en särskild visstidsanställning på 6 månader. Arbetet är förlagt på dagtid, under vardagar och även helger. Du rapporterar till Chef Stationssupport Fastighet & Betalsupport.
Förväntningar på den vi söker Arbetet som stationssupport ställer höga krav på att leverera service, bedöma fastighetsrelaterad problematik och kunna planera sin arbetsdag på ett effektivt sätt. Du är en person som gillar att hjälpa andra, du har lätt att sätta dig in i nya uppgifter och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och i grupp.
Ett par års erfarenhet av att arbeta med service i händelserika miljöer
B-körkort
Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska
Mycket god IT-vana med erfarenhet av att arbeta i och med olika IT-system samt hanterar Officepaketetväl
Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska

Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I rekryteringen ingår en bakgrundskontroll samt drog- och alkoholtest.
Vad är SJ Stockholmståg AB?
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2024
  • Ansök senast: 3 november 2024

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


Trädgårdspersonal/Säsong

20 december 2024

Fastighetsarbetare

Fastighetsarbetare

20 december 2024

20 december 2024