OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Är du en erfaren supporttekniker med ett hjärta som klappar för IT och service? Har du en god social och pedagogisk förmåga som du gärna använder i din supportroll? Då kan du vara personen vi söker!
För kunds räkning söker vi nu en erfaren, stresstålig och självgående Supporttekniker för vår kund inom fastighetsbranschen.Företaget har ca 320 anställda med placering i Stockholm, Malmö och Göteborg. Du arbetar heltid 8-17 på kontoret i Stockholm och du ger support till såväl externa som interna kunder, genom telefon och mail. Majoriteten av ärendena sker via mail. De som vänder sig till supporten är främst företagets mäklare, ekonomipersonal, receptionister och marknadsavdelning. Exempel på förekommande supportärenden berör problem med företagets hemsida, affärssystem eller exempelvis hårdvara. En gång i månaden förekommer även resor till Malmö eller Göteborg. Uppdraget beräknas starta i början på september och sträcker sig inledningsvis i 1 år framåt.
För att du ska lyckas i rollen som Supporttekniker kräver tjänsten att du tidigare arbetat med;
• Windows
• Officepaketet
• AD - webbaserat
• Exchange – webbaserat verktyg
• Webbserver
• EPI server
• Hårdvara – med fokus på mobiltelefoner – Iphone
• Supportfrågor kring nätverk och skrivare.
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en självgående supportroll. Det är starkt meriterande med någon form av IT-utbildning. Du hanterar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Supporttekniker söker vi dig som har ett genuint intresse för både IT och service. Vi lägger stor vikt vid din inställning och vi ser gärna att du som söker är serviceinriktad och trivs i en supportroll med fart och fläkt. Du har ett positivt och flexibelt förhållningssätt med ett professionellt lugn som gör att du också är bra på att hantera stressade kunder och situationer. Din goda kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du på ett förståeligt sätt även kan hjälpa de som är mindre IT kunniga än du själv. Kunderna som ringer har ofta korta deadlines och är stressade, vilket kräver att du har ett profesionellt lugn och ett strukturerat arbetssätt. Du är med andra ord en person som också kan hantera flera arbetsuppgififter parallelt utan att tappa kvalitén på ditt arbete. Är du redo för en utvecklande och ansvarsfull supportroll? Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Stockholm
Tillträdesdag
Omgående/början på september
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04