OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vår kund befinner sig mitt i en omvälvande transformation. Från att ha varit en traditionell leverantör av lastbilar, bussar och motorer, strävar de nu efter att bli en fullskalig leverantör av hållbara och kompletta transportlösningar. Vill du vara en del av denna spännande resa, sök tjänsten idag!
Teamet:
Avdelningen växer och består nu av cirka 260 anställda. Avdelningen ansvarar för utvecklingen av den elektriska plattformen, som inkluderar allt från elektriska komponenter och kablage till den övergripande arkitekturen samt de verktyg som krävs för mjukvaruutvecklingen. Framöver väntar många spännande utmaningar.
Om Tjänsten:
Vår kund söker nu en avdelningsassistent för ett års föräldravikariat med start i september. Det finns även möjlighet till fortsatt arbete inom avdelningens olika sektioner efter vikariatets slut.
Arbetsuppgifter:
Ta ett omfattande administrativt ansvar och fungera som en nyckelperson för att stödja avdelningschefen i det dagliga arbetet.
Självständigt planera och hantera chefens kalender samt förbereda möten och arrangemang med framförhållning.
Aktivt delta i avdelningens ledningsgrupp och ansvara för att hålla ordning på årskalendern för både avdelningen och ledningsgruppen.
Organisera avdelnings- och chefsmöten, inklusive förberedelser och genomförande, i nära samarbete med chefsgruppen.
Ansvara för protokollföring i realtid under möten, såsom personal-, process- och teknikmöten.
Koordinera arbetet för avdelningens övriga assistenter och samarbeta för att förbättra och effektivisera administrativa rutiner.
Arbeta både självständigt och i team, med många kontaktytor inom organisationen.
Delta i R&Ds assistentnätverk samt nätverket för E-sektorn, med fokus på att utveckla smidigare arbetsprocesser.
Krav:
Har flera års erfarenhet av sekreterar- eller administrativt arbete och känner dig säker i rollen.
Är bekväm med att arbeta i Office 365 (Teams, SharePoint, Outlook m.m.) och annan modern teknik.
Är van vid att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt och kan driva flera projekt parallellt.
Goda kunskaper i Svenska och engelska
För att söka tjänsten måste du ha ett korrekt och uppdaterat CV
Personliga egenskaper:
Är strukturerad, organiserad och kan hantera arbete under tidspress, med högt tempo vid behov.
Har god framförhållning och ser till att alltid ligga steget före i dina arbetsuppgifter.
Har ett gott ordningssinne, hög integritet och stark samarbetsförmåga
Övrigt:
Start: 2024-09-02
Slutdatum: 2025-06-30
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Södertälje
Språk: Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på julia.sundquist@edzagroup.se.