Självgående ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en självgående ekonomiassistent. Vår kund är ett fastighetsbolag som har sitt kontor i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Företagets ägare har ett flertal bolag och är även huvudägare för en hotellkedja. På kontoret arbetar idag 10 personer varav 3 personer sköter ekonomin för flera av ovanstående bolag.

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som ekonomiassistent. Rollen innebär att du huvudsakligen arbetar med fakturor, kund- och leverantörsreskontran, sköter löpande bokföring, gör avstämningar samt handhar momsredovisningen för tre juridiska bolag.

Vidare innefattar denna tjänst även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kontor såsom posthantering och telefonpassning.


Din bakgrund

Vi söker dig som genomgått en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande såsom en KY-utbildning eller liknande. Du har även några års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete kring arbetsuppgifterna som nämns ovan.

Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av arbete i Hogia Fastighet Pro samt Hogia Ekonomi är meriterande. Du som söker får gärna ett intresse för såval fastighetsbranschen som för hyresadministration.



Personliga egenskaper

För att lyckas i denna tjänst är det viktig att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du är inte rädd för att hugga i och du klarar av att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Eftersom rollen även innebär kontakt med bland annat hyresgäster och leverantörer är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmågan att skapa goda relationer.

Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och du är noggrann samt har en hög ansvarskänsla. Vidare kräver rollen att du har ett stort intresse för ekonomi samt förmågan att arbeta mot satta deadlines.

För att passa som medarbetare på vår kunds kontor är det även viktigt att du har glimten i ögat och att du aktivt vill bidra till en god stämning.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid med möjlighet till fast anställning hos kunden/heltid/Stockholm

Information

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan och CV där du beskrivit dina erfarenheter av de arbetsuppgifter som krävs för denna tjänst.

Detta är en så kallad hyrrekrytering, detta innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd till vår kund, för rätt person övergår sedan anställningen till kunden.




Lernia är vägen framåt

Detta är en så kallad hyrrekrytering, detta innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd till vår kund, för rätt person övergår sedan anställningen till kunden.

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 augusti 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024