OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent/administratör.Du anställs av Adecco och hyrs ut till en av våra kunder i Göteborgsområdet.Lämplig bakgrund är högskoleekonom eller gymnasieekonom med längre arbetslivserfarenhet. Då du kommer att vara den enda personen på arbetsplatsen som arbetar med ekonomi, är det viktigt att du kan arbeta självständigt med redovisning.Dina arbetsuppgifter kommer att vara; löpande bokföring, kontoavstämningar, fakturahantering, factoring, leverantörsreskontra (utländsk), förberedelser inför bokslut, kund- och leverantörskontakter samt kontakt med banker och myndigheter etc.Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du även att arbeta en del administrativt med uppgifter som inköp av kontorsmaterial och kassa etc. Du bör ha minst ett års erfarenhet av redovisning.Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetet med affärssystemet Visma Business.Goda kunskaper i det engelska språket samt god förståelse av det norska språket är ett krav. Som person bör du vara självgående, envis, initiativtagande, engagerad, prestigelös och serviceminded.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Start: Omgående (v.26) Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/34160 Ekonomiassistent) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.