Självgående first line support

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en first line support med tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Vår kund är ett konsultföretag som driver olika typer av projekt mot kund, främst inom områdena strategi- och analysarbeten, men även inom utveckling, övervakning och drift. Projekten syftar ofta till att vidareutveckla och effektivisera kundernas arbetsprocesser och affärer och bedrivs främst inom branscher som telekom, tillverkningsindustri och olika publika organisationer. Du kommer att vara placerad hos företagets kund som har kontor i centrala Uppsala.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Kundföretagets intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att ansvara för att ge support via mail och telefon och fungera som första linjens support mot användarna. Företagets kund sitter i trevliga lokaler i centrala Uppsala och har en avslappnad arbetsmiljö med högt i tak.

Utvecklingsmöjligheter:
Vi söker dig som har ett stort intresse för kundvård och support. Du brinner för IT-området och utmanas av att ständigt ge bästa möjliga support mot kund. Företaget ser det här som en långsiktig lösning och för rätt person finns det möjlighet att utvecklas inom företaget och så småningom om få en fast anställning.

Vi söker dig som

Har någon form av erfarenhet inom IT-området, gärna som supporttekniker/IT-tekniker.

Efterfrågade specifika kompetenser:
- Klienter och servrar med Windows som operativsystem
- Windows 7, XP samt Windows server 2003 och 2008
- Active Directory och Exchange

Det är meriterande om du har kunskaper inom Citrixmiljöer, men det är inget krav. Det är även bra om du har tidigare erfarenhet av att dokumentera ditt arbete då du kommer att komma i kontakt med ett antal olika ärendehanteringssystem.

Som person har du ett stort tekniskt intresse och brinner för att lösa problem. Du har en hög social förmåga och är van att bemöta människor på ett professionellt och ödmjukt sätt. Då du kommer att arbeta med kundsupport är det viktigt att du är lyhörd och tillmötesgående. Du är ordningsam, praktiskt lagd och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Start: Enligt överenskommelse
Uppdragets omfattning: Heltid 3 mån, möjlighet till förlängning eller överrekrytering
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Uppsala
Kontakt: Sara Dahl, sara.dahl@academicwork.se
Referensnummer: 14924880
Urval: sker löpande

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi förmedlar jobb till dig som studerar eller är färdig med dina studier och har upp till fem års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024