Självgående kommunikatör till söderort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som kommunikatör? Har du möjlighet att starta omgående? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Vår kund är en kommunal verksamhet i söderort med närhet till goda kommunikationer. Uppdraget ska starta så snart som möjlighet och pågå under minst tre månader med chans till förlängning för rätt person. Arbetstider är vardagar mellan 08.00 – 17.00.

I din roll som kommunikatör tillhör du Socialförvaltningen och ansvarar för och utvecklar förvaltningens övergripande interna och externa kommunikation. Du kommer arbeta brett med både operativa och strategiska kommunikationsfrågor.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Utveckla och kvalitetssäkra kommunikationsprocesserna i förvaltningen när det gäller till exempel förändringskommunikation, kriskommunikation och medierelationer
• Stödja chefer i kommunikationsfrågor och ta fram kommunikationsplaner
• Projektleda olika kommunikationsinsatser
• Utveckla kanaler och arbetssätt utifrån förvaltningens behov
• Hantera presskontakter, skriva nyhetshetstexter och pressmeddelanden
• Sköta mediabevakning
• Säkerställa struktur, målgruppsanpassning användarvänlighet och tillgänglighet på intranät och externwebb
• Produktion och beställning av bilder/trycksaker/texter

Din profil

Vi tror att du är i början av din karriär med en utbildning inom media- och kommunikation samt några års erfarenhet från liknande uppdrag. Du förväntas ha arbetat med kriskommunikation tidigare och vet hur media hanteras på ett bra sätt. Du är även duktig på att formulera dig, både muntligt och skriftlig med en förmåga att skriva intresseväckande texter. Du är trygg i din roll som kommunikatör och har ett kreativt och idérikt arbetssätt. Du har även arbetat coachande tidigare.

Som person vill vi att du är driven, serviceinriktad och social. Du har lätt för att skapa kontakt och har ett prestigelöst arbetssätt. Det är viktigt att du är samarbetsvillig då du kommer ingå i ett team med duktiga specialister som alla stöttar förvaltningen.

Självklart är du också flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!

Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.


Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 17 januari 2017

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024