OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxkompetens söker för kunds räkning en löneadministratör till ett stort försäljnings- och kundserviceföretag i Vasastan. Du kommer att arbeta självständigt med löner för samtliga anställda och rapporterar direkt till ekonomichefen. I ekonomiteamet ingår också en ekonom som ansvarar för bokföring. Tjänsten som löneadministratör innebär att du kommer arbeta med samtliga företagets löner och samtliga delar inom löneadministration. Arbetet kräver noggrannhet, skicklighet och sinne för detaljer. Du kommer att arbeta mot deadlines och måste därför kunna anpassa ditt arbetstempo. Du är en siffermänniska som trivs med administrativa uppgifter och du har stor integritet och tystnadsplikt då mycket av den information du hanterar är känslig. Du kommer att ansvara för: . Administration av löner och tidrapporter . Uppdateringar och information i lönesystem . Utbetalning av löner i rätt tid . Vissa betalningar . Inhämta information som är relaterad till löneadministration från t.ex. myndigheter . Att ange tidsramar för tidrapportering och annan rapportering som ligger till grund för löneutbetalning. Vi vill att du som söker har minst 1 års erfarenhet av att självständigt arbeta med löneadministration och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har arbetat i Hogias lönesystem men ett krav är att du har arbetat i något lönesystem. Egenskaper som vi gärna ser hos dig som söker är självgående, strukturerad, noggrann, tålmodig och ansvarskännande. Det är också viktigt att du har god kommunikationsförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.