Självgående löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Vi söker nu en löneadministratör till vår kund som är verksam inom läkemedelsbranschen. Tjänsten som är på konsultbasis beräknas starta omgående och pågå i tre månader framåt. Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken. Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter. Arbetsuppgifter I huvudsak innebär tjänsten att: - bereda löner - skapa utbetalningslistor - färdigställa lönespecifikationer - besvara frågor kring lön - sammanställa statistik till myndigheter - ha kontakt med pensionsbolag och Försäkringskassan - skriva arbetsgivarintyg - uppdatera personalregistret. Utbildning/erfarenhet Du som söker är gymnasieekonom eller motsvarande samt har erfarenhet av ovanstående uppgifter. Dina datorkunskaper är goda och du behärskar ekonomisystemet POL. För att lyckas i rollen som löneadministratör tror vi att du är noggrann, engagerad och målmedveten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 januari 2009
  • Ansök senast: 15 februari 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


30 november 2024

Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024