Självgående Lönespecialist till Spännande Interimsuppdrag

Självgående Lönespecialist till Spännande Interimsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett välkänt globalt bolag som omsätter över 50miljarder kronor?

Var? Stockholm
När? Omgående
Anställningsform? 3-6 månader





Om vår kund

Företaget ligger i framkant inom sitt affärsområde och omsätter över 50Mdkr. Det är ett svenskt-startat bolag som idag är globalt och känt i de flesta länder. Det behöver nu support till löneavdelningen i Stockholm som ansvarar för den lönerna till de svenska delen av bolaget. Hos vår kund blir du en respekterad medarbetare från dag 1 och har möjlighet att knyta kontakter med medarbetare från olika delar av världen och med olika professioner. Du kommer ansluta till ett modernt kontor med god sammanhållning och skön stämning.

Om Rollen:

Vi söker dig som uppskattar noggrannhet och trivs med att hantera löneprocessen samt koordinera outsourcade leverantörers löner. Du uppskattar deadlines och att vara spindeln i nätet. Vi ser också att du känner igen dig i att vara problemlösare och analytisk.

Du kommer få arbeta nära HR och redovisningsavdelningen samt kontakt med anställda angående lön-och pensionsfrågor. Är du en prestigelös person som gillar att utvecklas samt vill utöka ditt nätverk så är detta en perfekt möjlighet!

Arbetsuppgifter:

- Koordinera löner från de outsourcade leverantörerna
- Se till att lokala regler och lagar följs
- Hitta svar på frågor från anställda
- Skicka inkomstdeklarationer månadsvis och korrigera om nödvändigt
- Assistera administrativt vid generella HR relaterade uppgifter


Krav:

- Utbildad inom lön (minst KY)
- 2+ års erfarenhet av lönearbete
- Analytisk
- Bekväm i Excel




Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Simone Husdal på simone@deltaconsulting.se eller 076-947 95 03.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024