Självgående marknadsassistent - halvtid

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden AB dig som vill jobba hos vår kund som marknadsassistent. Om kunden: Vår kund är ett datakonsultbolag som är den ledande skandinaviska leverantören av leanbaserade tjänster inom mjukvaruutveckling. Deras inriktning är mot programvaruteknik; objektorienterad metodik, webbteknik, datortelefoni och olika former av realtidssystem. De har kontor över hela Sverige i bland annat Malmö, Stockholm och Karlskrona. Kunden har två övergripande erbjudande som dels består i utveckling av mjukvara åt sina kunder samt förbättring av utvecklingsorganisationer. Vår kund anordnar även en mängd olika utbildningar, workshops och seminarier för projektledning inom mjukvara (Scrum). Arbetsuppgifter och omfattning: Du som söker kommer att arbeta som marknadsassistent. Du kommer främst arbeta med att administrera kundens kurser inom mjukvaruutveckling. Det innebär att uppdatera information om kursen på hemsidan, boka lokaler samt se till att det går smidigt att anmäla sig. Du kommer även ta emot förfrågningar och andra frågor via mail och telefon om kursutbud samt kursernas utformning. Andra arbetsuppgifter som förekommer är stansning, vilket innebär att överföra undersökningar samt övrig data från papper till datorn. Det innefattar även att föra in olika data i ett CRM-system för att uppdatera kundens uppgifter och kundregister. Vidare innehåller tjänsten andra marknadsaktiviteter som att sammanställa beställningar av broschyrer och annat material som görs via hemsidan och sedan skicka dessa beställningar i diverse paket. Du kommer även ta fram marknadsmaterial i form av broschyrer och liknande. Du kommer även vid behov vara behjälplig vid konferenser och seminarier och ta hand om deltagarna samt annan administration. Som marknadsassistent kommer du att arbeta halvtid med start i början av februari, 2010. I största mån bör du kunna arbeta 10-15, men det finns möjlighet med flexibla arbetstider vissa dagar i veckan. Till en början kommer du att vara uthyrd som konsult genom Framtiden för att sedan rekryteras till kunden. På sikt finns möjligheter till utökade arbetsuppgifter och arbetstid efter hand. Skallkrav: IT-kunnig - intresse av IT och webb och har grundkunskaper i hur man uppdatera hemsida, till exempel genom erfarenhet av blogg. Utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller liknande. Van vid kundkontakt och är serviceminded. God svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Tidigare säljerfarenhet. Tidigare erfarenhet av CRM-system. Kunskaper i danska i tal och skrift. Personliga egenskaper: Personen vi söker är positiv och strukturerad. Du är självgående och klarar av att arbeta självständigt. Du är även kommunikativ och tar eget ansvar och är villig att utvecklas. Vi söker dig som har lätt för att lära och som trivs i en fri roll. Slutligen är du en glad och trevlig person. Arbetstider och anställningsform: Mån-fre, 10-15 med viss flexibilitet. Halvtid. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag. Kommun: Malmö Tillträde: Februari, 2010. Vi behandlar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan! Ansökan senast: 2009-12-18 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Emma Breland, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Malmö
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 november 2009
  • Ansök senast: 18 december 2009

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024