Självgående marknadskommunikatör till kund i Norrort

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Vår kund behöver nu stärka upp sitt kommunikationsteam med en lösningsorienterad och drivande kommunikatör som kan ansvara för kommunikationen för fyra affärsområden från dag ett. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå i 6 månader, med chans till förlängning. Omfattningen är heltid i 3-4 månader, för att sedan gå ner till halvtid i början av 2022.



Rollen

I rollen som marknadskommunikatör kommer du att ha det övergripande ansvaret för att kommunikationen på hemsida, sociala media och lokalmedia för de olika affärsområdena är uppdaterad samt ha eventansvar för de event som hålls. Till stöd har du kollegor på marknadsavdelningen där ett tätt samarbete är A och O. Du ingår i gruppen Marknad som utöver kommunikationen ansvarar för, försäljning och kundtjänst.

Kommunikationsavdelningen består av 5 personer och du rapporterar direkt till Marknadschefen.

Arbetsplatsen är flexibel men vi ser att du på sikt jobbar mer från kontoret än hemma. Under hösten kommer tillbakagången till kontoret att trappas upp successivt, för att mynna ut i att full arbetstid görs från kontoret från och med januari.

Exempel på arbetsuppgifter:

Varumärkesstärkande och säljdrivande kommunikation och aktiviteterDriva kundbeteende genom marknadskommunikation i olika kanalerÖvergripande ansvar för kommunikation på hemsida, Mina Sidor, event, sponsring,Stötta internkommunikationProducera och hantera text och bild för olika digitala kanaler samt vissa mindre trycksakerPlanera och bemanna event på kontoret samt på lokal 1-2 gånger under hösten och 1-2 ggr/månad under våren.Stötta kollegor i teamet med enklare arbetsuppgifter vid behov

Din profil

Då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du vara social och kontaktskapande och kunna ta dig fram i organisationen på egen hand. Du är samarbetsvillig och prestigelös, och hjälper gärna till där det behövs en extra hand och tycker att det är roligt att komma med olika lösningar. Du kommer att få ansvar från dag ett vilket innebär att du behöver vara självgående och leverera från dag ett, men har förmågan att ta hjälp av dina kollegor på ett respektfullt sätt om så behövs. 

Din bakgrund

Ca. 5 års erfarenhet av liknande roller och ansvarsområdenRelevant akademisk utbildning eller motsvarande inom kommunikationsområdetErfaren och vass skribentKunskap och vana att använda e-brevsystemKunskaper i InDesign och PhotoshopGoda kunskaper i EpiserverMycket goda kunskaper i svenska

Ansökan

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Eva Erlandsson på ee@kimm.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan!

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KiMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


6 oktober 2024

Extrajobb som kommunikatör

Extrajobb som kommunikatör

5 oktober 2024

3 oktober 2024

Content Marketing Manager

Content Marketing Manager

3 oktober 2024