Självgående och social ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Är du en ekonom med erfarenhet av kundreskontra/accounts receivable och ute efter ett intressant och spännande uppdrag centralt i Stockholm? MultiMind söker en ekonomiasisstent till vår kund som är verksam inom media och kultur. Detta är ett interimuppdrag som kommer att pågå fram till slutet av augusti.

Företaget

Vår kund är en myndighetsliknande organisation inom kultur och media. Till sitt moderna och fräscha kontor i centrala Stockholm söker de nu en medarbetare som kommer att ansvara för kundreskontra/ accounts receivable . Organisationen är en viktig del i det svenska kulturarvet och har funnits sedan 50-talet.

Tjänsten

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

Fakturering, påminnelser, inkassohantering, dröjsmålsränta Avtalsfakturering Övrig fakturering Löpande bokföring Administrera i kundregistret, nyupplägg, spärrar Hantera inbetalningar (fil, utländska, manuella) Bokföring av nätförsäljning Bokföring dagskassa Avstämning balanskonton som hör till kundreskontran Momsavstämning Redovisning av periodisk sammanställning, skatteverkets hemsida Löpande frågor från Filminstitutets medarbetare Löpande frågor från kunder
Vi söker dig med

Minst 2 års erfarenhet av kundreskontra/accounts receivables Erfarenhet av ovan nämna arbetsuppgifter Erfarenhet av Visma Control och Excel Meriterande om du har arbetat i Agresso innan
För att lyckas i rollen ser vi att du är:

Driven, flexibel och lösningsorienterad. Dina styrkor ligger i din förmåga att arbeta analytiskt, strukturerat och noggrant.

Anställda hos MultiMind får:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semesterlön, tjänstepension, sjukersättning, övertidskompensation, OB-tillägg, friskvårdsbidrag, En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning och karriärutveckling. En möjlighet att arbeta på flera uppdrag hos våra internationella kunder Delta i roliga evenemang och events.


Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Positionen kan bli tillsatt innan ansökningstidens utgångstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 november 2024