Självgående redovisningsekonom

Självgående redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Vi har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningsekonom till vår kund i södra Stockholm.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att hantera ekonomiska och även administrativa processer. Du kommer att vara ansvarig för en rad uppgifter, inklusive hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande redovisning, lön och rapportering. Du kommer att vara en viktig länk i kundens team och arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa en stark ekonomisk verksamhet. I detalj innebär tjänsten bland annat: Kundfakturering med ansvar för hela flödet inklusive påminnelser och inbetalningsregistrering.
Hantering av leverantörsfakturor samt betalning och betalningsregistrering.
Löpande redovisning i Visma Compact.
Upprättande av likviditetsrapporter.
Avstämningar och månadsbokslut.
Lönehantering av i första hand tjänstemannalöner.
Rapportering av moms och arbetsgivaravgifter. 
Ansvara och administrera bilar i Autoplan.
Hantering av nya projekt.
Telefonkommunikation och mottagande av bud.
Inköpsansvar.
Stöd och service till projektledare och övrig personal på huvudkontoret.

Vem är du
Vi söker dig som har erfarenhet av det löpande ekonomiflödet och en stark förståelse för ekonomiska processer, gärna i projektform. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan och intresse av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi och administration med olika system och har kunskap om gällande lagar och regler inom ekonomiområdet. Du talar och skriver flytande på svenska och har b-körkort.

Som person vill vi att du är noggrann, serviceinriktad, flexibel, prestigelös och har förmåga att ta egna initiativ. Vi söker en person som är nyfiken och har intresse av att ge stöd till verksamhetens olika delar och trivs med en bred och varierande roll med inte enbart ekonomirelaterade uppgifter.

Du är van att hantera flera olika system samtidigt och har tidigare erfarenhet från installations- eller byggbranschen.

Ansökan
Då vi kommer att tillämpa löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan i form av ett CV.

Vid frågor gällande rollen kontakta: Rekryteringskonsult Cissi Silvstam cissi.silvstam@serveoffice.se, 070-564 13 70 eller Stina Hauschildt, stina@easyhr.se, 073-779 40 59  .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Easy HR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024