Självgående redovisningsekonom till familjärt företag

Självgående redovisningsekonom till familjärt företag

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren redovisningsekonom med vana att driva ditt egna arbete framåt? Vill du vara en del av ett dedikerat och personligt företag på fyra personer där du är ansvarig för alla ekonomifrågor? Trivs du även i en miljö där du får chansen att arbeta i en delad roll med både ekonomi och administrativa uppgifter som kommer bidra till företagets tillväxt och framgång? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en värdefull del av teamet hos CARU Containerhandel!

OM TJÄNSTEN
Belägna i Göteborgs hamn erbjuder CARU Containerhandel ett brett utbud av tjänster för tillverkning, byggande och reparation av nya och begagnade containers. De specialiserar sig på försäljning och uthyrning av sjöcontainers, förrådscontainers och specialcontainers som passar olika behov och ändamål. Sedan 2010 är CARU Containerhandelen stolt medlem av CARU Containers, en ledande global leverantör av nya och begagnade fraktcontainrar. Med kontor i åtta länder runt om i världen levereras högkvalitativa och pålitliga containers till företag över hela Sverige och världen.

CARU Containerhandel välkomnar nu en engagerad och strukturerad person till sitt team i Göteborg. Rollen är belagd till 50% som redovisningsekonom där man resterande tid hjälper till med administrativa uppgifter inom t.e.x datahantering och kvalitets-miljörapportering.

Du erbjuds
- Vara en nyckelspelare i ett sammansvetsat och dynamiskt arbetslag på fyra personer där ambition, trivsel och teamkänsla värderas högt
- Breddad erfarenhet i form av att du får möjlighet att ta på dig olika roller och ansvar inom ekonomi och finans
- En trygg och stabil arbetsplats där du planerar din arbetsvecka utefter egna önskemål och rutiner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring: Hantera dagliga transaktioner, inklusive fakturering, betalningar, och bokföring av intäkter och kostnader.
* Månads- och årsbokslut: Genomföra avstämningar, göra periodiska bokslut och upprätta årsredovisningar.
* Skatterapportering: Ansvara för momsredovisning, arbetsgivaravgifter och andra skattefrågor.
* Löneadministration: Beräkna löner, hantera skatter och sociala avgifter, samt administrera personalregistret.
* Kund- och leverantörsrelationer: Sköta kontakten med kunder och leverantörer gällande ekonomiska frågor, inklusive fakturering och betalningar.
* Systemadministration: Ansvara för drift och underhåll av ekonomisystem och säkerställa att datahantering följer lagstadgade krav och interna riktlinjer.
* Assistera med diverse administrativa uppgifter och projekt som kan komma att uppstå oväntat
* Kvalitets- och miljörapportering: Säkerställa att företagets kvalitets- och miljöpolicyer och -procedurer följs och att eventuella avvikelser hanteras på ett korrekt sätt.


VI SÖKER DIG SOM
- Jobbat minst 5 år som redovisningsekonom och arbetat med efterfrågade arbetsuppgifter såsom löpande bokföring inklusive hantering av leverantörs- och kundfakturor samt banktransaktioner
- Erfarenhet av månads- och årsbokslut, förberedelser ekonomiska rapporter, hantering moms- och skattedeklarationer och administration av redovisningssystem
- Erfarenhet och intresse av Kvalitet och Miljöfrågor
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För mer information kring CARU Containerhandel - klicka här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2024
  • Ansök senast: 12 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024