OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ-ZfLNGA</videoUrl
Företagspresentation
Layher AB är Sveriges största leverantör av ställningssystem och väderskydd. Företaget har 25 anställda och finns i Sverige sedan 30 år och är del i en familjeägd tysk koncern. Tillverkning och produktutveckling sker i Tyskland. På Layher sätter vi kunderna främst: Vårt mål är att våra kunder skall bli framgångsrika. Kunderna uppskattar våra högkvalitativa produkter, höga servicenivå och snabba leveranser. Vi har kunder i hela Sverige och nu etablerar vi en depå i Timrå för att komma närmare våra kunder.
Tjänstebeskrivning
Som depåansvarig kommer du att ensam se till att arbetet på depån utförs som det ska. Det är varierade arbetsuppgifter som innebär allt från att öppna grinden på morgonen, se till att det finns diesel i truckar till att rita upp ställningar i enklare CAD-program och få fram materiallistor. Utöver detta består det dagliga arbetet av lossning av bilar, inleveranser, insortering, plockning av ordrar med truck (teleskoptruck B1) och lastning av utleveranser. I arbetet förekommer även bokningar av transporter, skapa plocklistor i företagets affärssystem NAV, lite sälj, insortering, inventering av lagret samt returhantering av hyresmaterial. Arbetet innefattar även mycket kundkontakt med bland annat kända företag i branschen samt chaufförer.
Krav på person
För att passa i rollen som depåansvarig bör du trivas med att arbeta självständigt. Du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Vi söker dig som har 5 års erfarenhet från arbetslivet sedan tidigare. Har du erfarenhet från liknande roller eller andra roller med större ansvarsområden är det meriterande men inget krav. Viktigt för rollen är att du har högt kundfokus och självdisciplin samt känner dig bekväm med siffror i och med att rollen innebär lite sälj. I övrigt faller det sig naturligt för dig att planera dina dagar och du har lätt för att se vad som behöver göras utan att få yttre direktiv.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid fram till dec 2018
Arbetstid: 07.00 – 16.00
Plats: Timrå.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kund.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum vilket gör att intervjuer kommer att hållas löpande,
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17