OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en självgående löneansvarig/löneadministratör till uppdrag med start omgående. Uppdraget löper under en rekryteringsprocess. Kunden är verksam inom detaljhandeln och de sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. I den här rollen kommer du att tillhöra ett mindre HR- och ekonomiteam och sköter ensam ca 450-500 löner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- - Ansvara för att lönesystemets olika delar är rätt uppsatt, så som tex styrning av lönearter, schemahantering etc.
- - Lägga in och uppdatera persondata i lönesystemet så att rätt lön utdelas
- - Stötta verksamheten med rapporter och statistik, så som tex sjukfrånvaro, personalomsättning
- - Hantera bankfiler, bokföringsunderlag, pensions-/försäkringsmaterial
- - Kontakt med externa intressenter, så som Försäkringskassan, skattemyndigheten, försäkringsbolag, SCB etc.
- - Rådge medarbetare i lönerelaterade- och kollektivavtalsbärande frågor
- - Supportera verksamheten i lönerelaterade frågor
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en löneutbildning samt flera års erfarenhet från att ha ansvarat för hela lönekörningsprocessen. Då kunden är verksam inom detaljhandeln ser vi gärna att du har arbetat med lönekörning för bolag inom detta. Kunden arbetar i Kontek varför sådan erfarenhet är meriterande - dock inte ett krav.
Som person är du van vid att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Du arbetar strukturerat, har ett sinne för detaljer samt är nyfiken och utvecklingsorienterad.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-24.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88