Självständig redovisningsekonom för längre uppdrag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker Experis Finance i Malmö en självgående avancerad ekonomiassistent/redovisningekonom som kan hantera alla ekonomiska moment såsom löpande bokföring, allmän administration såsom reklamationer, kundmail samt ansvarig för att hantera onlineservice då vår kund är verksam inom handelsbranschen.
Kunden har en extern kundtjänst som du hjälper till att stödja.
Tjänsten innefattar ekonomi och administration och du är såklart väldigt strukturerad och självgående. Ett krav är att kunna sköta all bokföring samt hantera moms och likvärdiga ekonomiska uppgifter.

Placeringsort är i Malmö och tjänsten är på heltid.

Vem är du?

* Minst 5 års erfarenhet inom bokföring.
* God kunskap i affärssystemet Specter.
* Självgående då mycket kontakt kommer ske via mail och telefon.
* Goda språkkunskaper i svenska för att kunna besvara kundärende både i telefon och skrift.
* Flexibel. Somliga dagar väldigt lugna, andra kaos.
* Förståelse för att arbeta i nystartat bolag, dvs entreprenörsanda.
* Plus om intresse finns för kläder men inte avgörande.
* Administrativt proffs. Ledning väldigt entreprenörsdriven så en person som har stenkoll på det administrativa.
* God datorvana samt god kunskap i Excel för att kunna generera rapport och analys.
* Vi är ett litet bolag där alla gör allt. Tjänsten är även en assistentroll till ägaren av företaget.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom ingenjörer/ekonomi/chef/sälj&marknad. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana.
På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Kontaktperson

Du söker tjänsten via länken här intill. Mer om uppdraget och andra frågor besvaras direkt av konsultchef Camilla Norén, 040-66 06 320, camilla.noren@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 augusti 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024