OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi hjälper en av våra kunder som söker en mycket motiverad och driven redovisningsekonom till deras internationella team i centrala Stockholm. Du kommer tillhöra ett snabbt växande globalt mjukvaru- och molnföretag där din roll är en nyckelposition i att stödja den dagliga redovisningen och rapporteringen samt den månatliga, kvartalsvisa och årliga stängningar av kundens internationella enheter.
Detta är initialt ett konsultuppdrag under ca 5 månader med möjlighet till förlängning eller anställning direkt hos vår kund. Det är viktigt att man kan starta i början december. Möjlighet finns till att arbeta på distans ett par dagar per vecka.
Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Arbetsuppgifter:
Din roll som redovisningsekonom kommer innebära ett nära samarbete med det svenska teamet men även daglig kontakt internationellt. Fokus kommer ligga på dotterbolagens redovisning och du rapporterar till redovisningschefen i teamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning inklusive periodiseringar
• Avstämning av balans- och resultaträkningar
• Bokföra löner och kostnader
• Moms och EU försäljningsredovisning
• Anläggningstillgångar
• Intercompany
• Dagliga banktransaktioner
• Månatliga kostnadsanalyser
• Stöd vid revision och årsbokslut
• Möjlighet att arbeta med en mängd olika projekt såsom processförbättringar
Din bakgrund:
För att lyckas i rollen behöver du ha minst 3 års arbetslivserfarenhet från redovisning och det är en stor fördel om det varit i en internationell miljö. Vi ser gärna även att du har minst en kandidatexamen i företagsekonomi/ekonomi/redovisning eller annat relaterat affärsområde. Du har bred systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office samt utmärkta kunskaper i engelska och i svenska, tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
I rollen bör man ha en god analytisk förmåga och känsla för detaljer. Vi ser även att du är en driven lagspelare med en positiv och öppen inställning.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg