Självständig redovisningsekonom till internationellt bolag

Självständig redovisningsekonom till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi hjälper en av våra kunder som söker en mycket motiverad och driven redovisningsekonom till deras internationella team i centrala Stockholm. Du kommer tillhöra ett snabbt växande globalt mjukvaru- och molnföretag där din roll är en nyckelposition i att stödja den dagliga redovisningen och rapporteringen samt den månatliga, kvartalsvisa och årliga stängningar av kundens internationella enheter.

Detta är initialt ett konsultuppdrag under ca 5 månader med möjlighet till förlängning eller anställning direkt hos vår kund. Det är viktigt att man kan starta i början december. Möjlighet finns till att arbeta på distans ett par dagar per vecka.
Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
Din roll som redovisningsekonom kommer innebära ett nära samarbete med det svenska teamet men även daglig kontakt internationellt. Fokus kommer ligga på dotterbolagens redovisning och du rapporterar till redovisningschefen i teamet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning inklusive periodiseringar
• Avstämning av balans- och resultaträkningar
• Bokföra löner och kostnader
• Moms och EU försäljningsredovisning
• Anläggningstillgångar
• Intercompany
• Dagliga banktransaktioner
• Månatliga kostnadsanalyser
• Stöd vid revision och årsbokslut
• Möjlighet att arbeta med en mängd olika projekt såsom processförbättringar


Din bakgrund:
För att lyckas i rollen behöver du ha minst 3 års arbetslivserfarenhet från redovisning och det är en stor fördel om det varit i en internationell miljö. Vi ser gärna även att du har minst en kandidatexamen i företagsekonomi/ekonomi/redovisning eller annat relaterat affärsområde. Du har bred systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office samt utmärkta kunskaper i engelska och i svenska, tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.

I rollen bör man ha en god analytisk förmåga och känsla för detaljer. Vi ser även att du är en driven lagspelare med en positiv och öppen inställning.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024