OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vår kund behöver förstärkning på deras ekonomiavdelning.
I denna tjänst får du möjlighet att arbeta med flera ansvarsområden inom finans. Det inkluderar rapportering till redovisningschefen och omfattar hela uppsättningen konton och redovisningsrapporteringsfunktion.
Arbetsuppgifter
- Säkerställa efterlevnad av företagets policyer och lokala lagstadgade lagar och förordningar och att verksamheten bedrivs inom företagets etiska uppförandekod.
- Arbeta med de externa revisorerna för att se till att alla data och krav görs tillgängliga för revision.
- Ansvara för den årliga finansiella rapporteringen och förberedandet av skattescheman enligt skatteförordningen.
- Ansvara för arbetet med företagets skattekonsulter för att säkerställa att årlig skattedeklaration lämnas in i tid
- Säkerställa kvalitet och aktualitet i redovisning och rapportering, samt att all finansiell data är korrekt, fullständig och inskickad i enlighet med företagets tidsplan.
- Förbereda och granska finansiella rapporter och utföra/granska avstämning av balanskonton.
- Stödja BP-funktionen med framtagande av månatlig finansiell information och rapportering till Corporate.
- Ge input när det behövs för affärsplanering och prognosprocess, i samarbete med webbplatsen Finance Business Partner.
- Andra ansvarsområden eller uppgifter som ligger inom färdigheter och förmågor, när det är rimligt instruerat.
Kvalifikationer
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet.
- Erfarenhet av lagstadgad rapportering kommer att vara fördelaktigt.
- Erfarenhet av företagsredovisning och rapporteringssystem
- Affärssystemserfarenhet, företrädesvis IFS
- Goda datorkunskaper och utmärkt MS Office-användare. Mellanliggande till avancerade Excel-färdigheter är ett måste.
- Proaktiv attityd och vilja att lära.
- Uppmärksam på detaljer och utmärkta analytiska färdigheter är nyckeln till denna roll.
- Flexibilitet med tillfällig övertid och helgdagsarbete.
- Kunna kommunicera på engelska (skriftligt och muntligt)
- Lagspelare och stark kommunikationsförmåga.
Meriterande med arbetslivserfarenhet i tillverkningsmiljö och erfarenhet av finansiell rapportering och tidigare arbete av Share Service Centre
Villkor
Uppdraget är ett konsultuppdrag som kan komma att övergå i en anställning direkt hos vårt kundföretag om alla parter är nöjda med samarbetet. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser fram mot din ansökan snarast med personligt brev och CV. Mer information om kundföretaget ges vid fortsatt kontakt. Välkommen med din ansökan!
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.