Sjöbo: Marknadskommunikatör digitala kanaler

Sjöbo: Marknadskommunikatör digitala kanaler

Arbetsbeskrivning

Om Swevet:

Swevet är en ledande fullsortimentsleverantör av produkter och tjänster inom läkemedel, förbrukningsvaror och utrustning för sjuk- och friskvård av djur. Kontor, centrallager och apotek finns i Sjöbo, Sverige. Försäljning sker mot veterinärer, djurkliniker, djursjukhus, lantbrukare och professionella djurägare. Sedan 31 augusti 2022 ingår Swevet i AmerisourceBergen och MWI Animal Health-familjen med höga ambitioner om fortsatt tillväxt. Swevet finns idag på den svenska, danska och norska marknaden där merparten av vår försäljning sker via vår webshop.

Vi delar våra kunders passion för djurens välmående – allt för friskare djur!

 

Övergripande beskrivning av tjänsten, syfte:

Att med ett positivt och professionellt sätt arbeta med Swevets webshopar och online annonsering i

både Sverige, Danmark och Norge.

Kundfokus och kvalitet i allt är viktiga parametrar som upprätthålls med goda relationer både internt

och externt. Att alltid representera företaget på ett positivt sätt och vara intresserad av vad som händer

inom företaget och dess omvärld. På så sätt utföra sina arbetsuppgifter med intresse och kvalitet så att

kunden, både internt och externt, får sina förväntningar uppfyllda.

Vara en del av marknadsföringsteamet och hjälpa till att leverera enligt strategin. Äga viktiga arbetsflöden så som digital marknadsföring inklusive annonsering, sociala medier, och SEO, samt ansvara för

webbside-optimering (front end) och innehållsuppdatering. Bidra i andra arbetsflöden inom marknadsavdelningen så som till exempel vid kampanjprocesser och inom utbildningsområdet.

Denna person tar ansvar för möjligheterna till affärs-, team- och självutveckling.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Undersöka och förstå marknaden, konkurrensen och kundernas behov för att löpande definiera

och optimera customer journeys (kundresor) online.

• Löpande arbeta med att förbättra kundernas användarupplevelse i webshopen genom att vara i

kontakt med kunder och samla in feedback via enkäter, intervjuer och analys (GA). Översätta

kundfeedbacken till kvalitativa och kvantitativa data och insikter som sedan lämnas som en kravställning till produktägaren för systemutveckling.

• Äga implementering av den digitala strategin, inklusive sökmarknadsföring (SEO, digital annonsering), leads management (marketing automation) och content marketing (bl.a. so.me) för att

driva trafik till och öka omsättningen i webshoparna.

• Löpande uppdatera och underhålla webbsidorna med relevant innehåll (ej produktinformation)

ex. banners, texter, bilder och kampanjer.

• Vara koordinator för, liksom att jobba operativt med, innehållsuppdatering vid större aktiviteter

och projekt, tillsammans med kollegor inom Swevet, och eventuella externa konsulter.

• Att jobba löpande med konverteringsoptimering & uppföljning av digitala marknadsaktiviteter är

en viktig del av denna roll, liksom att rapportera om effekterna av aktiviteter och kampanjer.

• Förstå och följa jobbrelevanta företags praxisstandarder.

• Förstå företagets standardförfaranden och delta i utbildningar vid behov.

Listan ovan är inte uttömmande, och du kan behöva utföra andra uppgifter som efterfrågas, inom tjänstens omfattning.

 

Erfarenhetskrav

• Minst 3 års+ erfarenhet från en byrå- eller marknadsavdelning.

• Mycket skicklig i Microsoft office, Excel, PowerPoint.

• Erfarenhet av att jobba i CMS.

• Goda kunskaper om sociala medieplattformar inkl. LinkedIn, Facebook, Twitter och Instagram.

• Goda kunskaper om Google analytics och Google data studio.

• Grundläggande kunskaper om SEO.

• Grundläggande kunskaper i Adobe Indesign och Photoshop.

• Enastående uppmärksamhet för detaljer.

• Förmåga att byta sammanhang och svänga mellan affärs- och kundbehov.

• Utmärkta kommunikationskunskaper.



Språkkunskaper

• Svenska och engelska i tal och skrift.



Personliga egenskaper
• Nyfiken, energisk, hängiven, samarbetsvillig, professionell, noggrann, pålitlig, innovativ, kreativ, detaljorienterad.

 

Företagsefterlevnad:

• Stödja, engagera och se till att du följer företagets policyer och rutiner för miljö, hälsa och sä[1]kerhet.

• Våra personalchefer och ledare är skyldiga att:

• Ta ansvar för att driva prestation och engagemang genom sina team, och se till att rätt

personer är på rätt plats vid rätt tidpunkt.

• Förstå kvalitetsregelverket och effekterna av detta för deras specifika affärsenhet.

• Säkerställa efterlevnad av alla organisationspolicys och procedurer.

• Upprätta och genomföra en ständig förbättringsplan.

• Våra medarbetare måste säkerställa efterlevnad av alla organisationspolicy och procedurer och

fullt ut stödja leveransen av deras personliga plan för kontinuerliga förbättringar.

 

Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken ”Skicka ansökan”. Urval och intervjuer görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan ansökningsdag.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bethina Frostad på Recruitmore, bethina@recruitmore.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Team Recruitmore
+46 725541165
Stefan T
+46 739800950
Team Recruitmore

Stefan T

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitmore
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 5
None

Postadress

Kyrkogatan 5
Åmål, 66231

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024