OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.
Om företaget:
DB Schenker erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Nu rekryterar de en importspeditör med ansvar inom Key Account till sjöavdelningen i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
I rollen som sjöimportspeditör tillhör du teamet som arbetar uteslutande mot Schenkers Key Account kunder. Tillsammans med dina tre kollegor samarbetar ni för att skapa de bästa lösningarna och upprätthålla en god dialog och strukturerat informationsflöde i hela processen. Du har särskilt ansvar över kunddialogen och är huvudkontaktperson för minst en av Key Account kunderna. Detta innebär att du tillsammans med säljare är ansvarig för att bibehålla en kontinuerlig dialog med kunden gällande merförsäljning, prisnivåer och specifika lösningar samt har återkommande kontakter med leverantörer och andra avdelningar inom Schenker. Tillsammans med dina speditörskollegor ansvarar du därefter för att datakvaliteten håller en hög standard på detaljnivå enligt Order Management.
Kontoret är beläget i Mölndal och för tillfället arbetar många medarbetare hemifrån med alternerande kontorsdagar. Schenker ser det fördelaktigt att ha introduktion på plats och därefter lägger ni upp arbetet så att det fungerar praktiskt och enligt rekommendationer.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom logistik, transport eller Supply Chain
• Tidigare erfarenhet av sjöimport, meriterande med erfarenheter inom Key Account, Order Management och Supply Chain
• God systemvana och van användare av Office-paketet
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Du som söker är en person som har en god kommunikativ förmåga, du är bekväm med andra människor och uppskattar när arbetet ger möjlighet till nya kontakter och relationer. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar ingenting åt slumpen.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Krokslätt, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: spedition, sjö, import, speditör, kam, key account, försäljning, storkund, order management, supply chain, logistik, transport, Schenker, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund