OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Passar du i en roll där du arbetar serviceinriktat, kundfokuserat och lösningsorienterat? Nu söker vi dig som vill jobba i en utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan så berättar vi mer!
Om tjänsten
I din roll som speditör har du minst sagt en viktig och koordinerande roll. Som företagets ansikte utåt jobbar du med stort fokus för att utifrån DHLs strategier och ramverk utveckla kundrelationer på ett professionellt sätt. Arbetet är varierande och brett där du erbjuds utvecklande uppgifter som du såväl självständigt som tillsammans med kollegor ansvarar och genomför.
DHL är ett internationellt företag med kontor och kunder över hela världen. Du kommer utgå från kontoret i Helsingborg som sjöspeditör. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig initialt 6 månader med eventuell möjligheter till förlängning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Utveckla och bibehålla kundrelationer
• Planera och hantera bokningar från kund och andra kontor
• Uppdatera system och information korrekt
• Hantera och ansvara för kundförfrågningar
• Arbeta med daglig kundnöjdhet och genomföra regelbundna uppföljningar
• Fakturering, priskalkyler och volymberäkningar
• Säkerställa att dokumentation är komplett och uppdaterad
Om Dig
Du som söker trivs med att ta ansvar för dina uppgifter där du genom noggrannhet och struktur hanterar dessa på bästa sätt. Du planerar och hanterar händelser genom kommunikation, med ett lösningsorienterat mindset och god initiativförmåga.
Du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Du gillar variation och flexibilitet som ger dig möjlighet att arbeta både självständigt men också i samarbete med kollegor och kunder. Med din sociala profil kommer också kommunikation som en naturlig del där du är bekväm såväl på svenska som engelska. Har du tidigare erfarenheter inom transport/logistik eller likvärdig utbildning är detta meriterande men inget krav.
Viktigt för tjänsten är:
• Du är kommunikativ, har hög servicekänsla och är lyhörd för kundens behov
• God initiativförmåga och ansvarskänsla
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Goda dator- och systemkunskaper
• Tidigare erfarenheter eller likvärdig utbildning är meriterande
Om Adecco
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Det innebär att du erbjuds anställning av oss på Adecco men arbetar hos vår kund DHL som ambulerande konsult. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ronja Andersson, ronja.andersson@adecco.se
Har du frågor kirng registrering, vänligen kontakta info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Speditör, Adecco, DHL, Helsingborg, logistik, transport, koordinera, planera, kund, sjö
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147