OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader med start i oktober. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL.
Om företaget:
Dhl Global Forwarding (Sweden) AB är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. De har verksamhet och territorier i 220 länder och har cirka 470 000 medarbetare. I Sverige har de cirka 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer. Denna tjänst är belägen på kontoret i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
I rollen som sjöspeditör har du en central roll i att hantera hela processen för sändningar, från att boka upp sändningen till att säkerställa korrekt leverans. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och boka transporter, hantera exportförtullning, övervaka sändningar och följa upp att allt går enligt plan. Du ser även till att alla kostnader är korrekt estimerade och att fakturering sker på ett korrekt sätt, inklusive kontroll av kundfakturor innan de skickas ut.
Vidare har du kontakt med kund och leverantör vilket innebär att du är deras huvudsakliga kontaktperson och säkerställer att deras sändningar hanteras effektivt och enligt deras behov. Dessutom kommer du att hantera eventuella frågor från kund rörande debiterade uppdrag och vara ansvarig för uppdragets totala resultat.
• Central roll för hela processen
• Planera boka, leveransbevaka sändningar
• Säkerställa korrekt exportförtullning
• Fakturering och kontroll av kundfaktura
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad utbildning inom Spedition, Sjöfart eller Logistik
• Arbetslivserfarenhet/praktik/sommarjobb av spedition, export/sjöexport är högst meriterande
• Mycket god systemvana, erfarenhet i Cargo Wise är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
För att trivas i denna roll har du ett stort intresse för att samarbeta och tillsammans komma fram till ett bra resultat tillsammans med dina kollegor. Du en kommunikativ person som trivs med breda interna kontaktytor. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera goda lösningar. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är analytisk lagd och tycker om detaljer och siffror för att säkerställa att dina administrativa delar i arbetet håller högsta kvalitet.
Övrig information:
Start: oktober
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund