OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för logistik och vill lära dig mer om spedition? Eller har du kanske erfarenhet inom området och är på jakt efter en ny utmaning? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en medarbetare inom logistik till ett internationellt företag i Helsingborg. Passa på att rivstarta din karriär eller ta nästa steg och få möjligheten att arbeta i en varierande roll innehållande många internationella kontaktytor.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en sjöspeditör med inriktning på import. Vår kund erbjuder transportförmedling och är världsledande inom sin bransch.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.
Du erbjuds
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Uppdraget är ett på heltid som kommer att sträcka sig ett år initialt.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
ARBETSUPPGIFTER
* Vara företagets ansikte mot kund i enlighet med företagets strategi och ramverk
* Utveckla och bibehålla relationer med företagets kunder samt företräda företaget på ett professionellt sätt
* Verkställa bokningar och optimera bokningar enligt gällande processer och rutiner
* Hantera bokningar, d.v.s. skapa och bekräfta bokningar, se till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav
* Säkerställa att samtliga transportsätt utförs i tid
* Arbeta proaktivt med att informera kund om eventuella incidenter och lösning på problemet
* Säkerställa att kundkrav uppfylls samt göra nödvändiga förändringar/återkoppla till kund om rutiner skulle avvika från kundens krav och önskemål
* Arbeta med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar
* Säkerställer att alla dokument är kompletta och uppdaterade i tid enligt gällande lagar, förordningar samt interna rutiner (DGD, tull etc.)
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasieutbildning
* Meriterande med en Universitet/Högskoleutbildning inom logistik, transport, supply chain, ekonomi eller likvärdigt, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet ¨
* Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift
* Mycket goda kunskaper i MS Office då du kommer att arbeta i dessa program dagligen
För oss är ditt engagemang viktigast. Din ambition och nyfikenhet att lära dig nytt, tar dig långt i denna tjänst. Självklart har du ett intresse för logistik och tidigare erfarenhet inom logistik/spedition är mycket meriterande. Likaså är en utbildning inom logistik eller ekonomi meriterande.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Helsingborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231