OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Hillebrand Group
Hillebrand was founded in 1844 in Mainz, Germany. The company is the global leading service provider in the forwarding, Transport ans logistics of wine, spirits, beer and, adjacent to that, other products that require special care. Through its global carrier network Hillebrand manages logistics and transport for any quantity from a single bottle to bulk, from all origins to all destinations, for all modalities. The Group is known for its tailor-made solutions to improve efficiency in its customers’ supply chain. Hillebrand generates revenues of EUR 1.3 Billion with a team of 2,400 professionals located in 90 countries.
At Hillebrand, we strive every day to provide integral logistic solutions for products that require special care. We focus on making the logistics for our customers by offering technological and innovative solutions to support their business needs and products throughout their journey, so that the world can savor more and better.
We will continue our growth journey, expanding our horizons, supported by our skilled and experienced teams. Our people are passionate about logistics and the commodities we ship. They understand how much the logistics process matters to our customers. At Hillebrand we will keep on building winning teams and develop our people to be best company to work with and for.
For more information please visit www.hillebrand.com.
Tjänsten är en visstidsanställning mellan maj och september.
Placering: Jordbro
Sjöspeditör
Brinner du för innovation och hög kundservice? Är du redo att lägga din energi på att göra ditt bästa?
Som sjöspeditör kommer du arbeta med från ax till limpa vilket innebär att ta emot och hantera bokningar via EDI och mail för att sedan slutligen kontera och fakturera uppdragen (sändningar). Vid eventuella avvikelser i leveranskedjan tar du snabb action beroende på situation. För att passa för rollen känner du igen beskrivningen samt att du har ca 2 års erfarenhet av liknande arbete inom spedition och/eller logistik där du ställts inför liknande utmaningar och frågeställningar inom transportkedjan.
Som person
Som person är du serviceinriktad, social och professionell samt trivs med självständigt arbete. Du är ansvarstagande, strukturerad och van vid att ha många olika arbetsuppgifter parallellt. Du har ett ödmjukt förhållningssätt inför olika arbetsuppgifter och är tycker att noggrannhet är viktigt. Eftersom kundkontakterna är både många och av varierat slag både inom och utanför Sverige är det viktigt att du känner dig bekväm med det engelska språket både i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Du är välkommen att kontakta Kajsa Elander som gärna svarar vid eventuella frågor kajsa.elander@firstreserve.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65