OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för logistik och letar efter nästa utmaning i arbetslivet? Då ska du läsa vidare. Vi söker nu en Sjöspeditör till ett internationellt företag i centrala Göteborg. Passa på att rivstarta din karriär, samla på dig värdefull erfarenhet inom logistik men framförallt - få möjligheten att arbeta på en arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik och teamkänslan samt att tillsammans nå uppsatta mål är A och O.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en sjöspeditör för heltidsuppdrag med start omgående. Behovet är inledningsvis på 6 månader, men god chans till förlängning där förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Du kommer få mer information om uppdraget samt kunden om du går vidare i processen.
Du erbjuds
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som sjöspeditör kommer du arbeta gentemot små och medelstora kunder och hantera deras sjöexport. I rollen kommer du framförallt hantera transportsändningar av containertransporter och LCL-transporter. Du hanterar kunden tillsammans med andra kollegor där ni arbetar tätt tillsammans för att skapa bästa service. I rollen hanterar du en bokning från början till slut, fattar mycket egna beslut och syr ihop hela transportkedjan.
Du kommer till exempel att:
* Ta emot order och bokningar.
* Hantera fakturering och kostnadskontroller.
* Uppdatera och hålla kontinuerlig kontakt med kund.
Tjänsten passar dig som har en positiv inställning till att lära dig nya saker. Kanske har du tidigare arbetat med spedition och letar nu efter nästa utmaning eller så har du relevant utbildning och ett par års erfarenhet från kundservice och vill få foten in på ett spännande bolag inom logistikbranschen.
VI SÖKER DIG SOM
Självklart har du ett intresse för logistik. Kanske har du en logistikutbildning eller så har du arbetat inom branschen. För oss är ditt engagemang viktigast. Din ambition och nyfikenhet att lära dig nytt, tar dig långt i denna tjänst.
Mer specifikt söker vi dig som:
* Har en lämplig utbildning inom logistik/freight forwarding (Meriterande inom sjöexport).
* Besitter övergripande kunskap om Incoterms/Transportdokumentation.
* Är obehindrad på svenska och har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
* Besitter goda kunskaper i Microsoft Office.
* Har en god serviceförmåga och är van att arbeta administrativt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av cargo wise 1.
Som person är du vidare noggrann i ditt arbetssätt och upprätthåller en god kvalitet i ditt arbete. Du är en stark lagspelare och motiveras av att tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Centralt
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231