OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Restaurangkoncern innefattande Restaurang Himlen på Södermalm, Restaurang Göteborg i Hammarby Sjöstad och Sjöstaden Skybar i Hammarby Sjöstad.
Jobbtitel: Personalchef
Var: Södermalm, Stockholm
Hos: Sjöstadsgruppen Restauranger
Anställning: Heltid med 6 månaders provanställning
Arbetstid: Tjänsten är förlagd dagtid
Lön: Månadslön efter överenskommelse. Tjänstemannaavtal
Beskrivning av företaget:
Idag består vår restaurangkoncern av tre restauranger, alla belägna på södra sidan av vår vackra stad.
Restaurang Göteborg med det bästa, sjönära läget längst upp i Sickla kanal i Hammarby Sjöstad är en modern kvarterskrog med två uteserveringar i olika väderstreck.
Restaurang Himlen, en skybar som ligger högst upp på våning 25 och 26 i Skrapan mitt på Södermalm. I en urban, pulserande miljö äter och dricker du gott med en av Stockholms mest fantastiska utsikter i alla väderstreck.
Sjöstaden Skybar är vår nyaste tillskott som öppnade den 13 maj. Med en utsikt från 102 meters höjd är restaurangen och takbaren något utöver det vanliga. Restaurangen är öppen varje dag i veckan från lunch till kväll.
Vi vill att ett besök på någon av våra restauranger ska kännas trevligt och familjärt. Vår ambition är att hålla en hög kvalité både vad gäller mat och service för att ge gästen en helhetsupplevelse i en avslappnad och vacker miljö.
Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas inom företaget. Vi är idag i en spännande utvecklingsfas med ny energi och mål framåt där vi har som ambition att vara ett välorganiserat företag med en tydligt uppbyggd struktur.
Vem söker vi:
Du kommer att vara en viktig nyckelspelare i vår organisation och direktlänken mellan ledningen och cheferna på plats.
Du rapporterar direkt till VD och kommer att samarbeta med övriga i stabsteamet. Vi ser att du brinner för att driva processer framåt och räds inte förändring på vägens gång.
Det är viktigt att du är strukturerad, självständig och stresstålig då du kommer att ha många små parallella projekt igång samtidigt. Du trivs med att arbeta efter givna mallar i ett strukturerat system så du behöver vara administrativt lagd men samtidigt älska mötet med andra människor.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang och/eller hotell där du haft en ansvarsposition under en längre tid. Du har öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbete och kan ta i där det behövs.
Arbetsuppgifter
Du kommer att i huvudsak arbeta administrativt där du ansvarar för HR- arbetet kontinuerligt samt även långsiktigt på alla våra restauranger. Dina arbetsuppgifter innefattar i stort:
• Huvudansvarig för alla rekryteringar inom koncernen
• Ansvara för det formella kring alla anställningar och arbetsrättsliga frågor
• Ansvarig för all personalplanering
• Övergripande ansvarig för framtagande av behovsscheman och all schemaläggning
• Stötta och coacha mellanchefer på företaget
Kvalifikationer
Vi ser att du:
• Har arbetat minst 3 år som Restaurangchef eller liknande arbetsledande befattning
• Är vidareutbildad inom HR, rekrytering och arbetsrätt
• Har stor vana att arbeta i Caspeco
• Hanterar word och excel bra
• Hanterar svenska och engelska i både tal och skrift
• Har tidigare erfarenhet från annan administrativ tjänst
Egenskaper
• Administrativt lagd
• Strukturerad i ditt arbete
• Tydlig i din kommunikation
• Positiv grundinställning
Ser du dig i denna roll kommer vi att hjälpa dig att utvecklas framåt tillsammans med oss!
Tveka inte att söka, urval sker löpande.