OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som med entusiasm kommer att leda den administrativa driften hos oss på Sjöstadsgruppen. Det är en spännande tjänst där du får ta mycket eget ansvar och driva dina projekt framåt. Vi ser därför att du är både strukturerad och självständig. Du kommer att vara en viktig nyckelspelare i organisationen och ser till att driften fungerar på våra tre restauranger. Ansvarsområdet är brett. Därför ser vi att du är en prestigelös person som tycker om att få saker gjorda. Som Facility Manager ingår du i Sjöstadsgruppens stabsfunktion.
Om oss
Sjöstadsgruppen är en restaurangkoncern som består av tre restauranger; Himlen på Götgatan samt Sjöstaden Skybar och Göteborg i Hammarby Sjöstad. Våra restauranger fokuserar på kvalité, lokal charm och en familjär atmosfär som lockar stamgäster likväl besökare från hela världen.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och har som ambition att vara en välorganiserad koncern med tydliga strukturer och processer. Värdet i vår organisation byggs framförallt genom vår personal. Därmed har vi en tydlig vision om att fortsätta vara en välmående arbetsplats och skapa tydliga möjligheter för varje individ att utvecklas. Nu söker vi dig som vill vara med och förverkliga vår vision.
Urval av arbetsuppgifter:
Arbetet är i huvudsak administrativt där du ansvarar för uppföljningen av driften på alla våra restauranger och innefattar bland annat:
- Ansvarig för fastighets- och lokalfrågor och ser till att våra lokaler alltid är i toppskick.
- Ansvarig för marknadsfrågor.
- Assisterar och rapporterar till VD.
- Löpande, brett administrativt arbete.
- Ansvarig för regelbundna kontroller, myndighetskontakt samt GDPR.
- Aktiv del av det systematiska brandskyddsarbetet.
- Operativt stötta driften.
- Kvalitetsuppföljning dag- och kvällstid på restaurangerna.
- Gäståterkoppling.
Kvalifikationer:
Vi vill att du
- Är serviceinriktad och kvalitetsmedveten.
- Är van att driva projekt.
- Hanterar word och excel bra.
- Är tydlig i din kommunikation.
- Är skicklig i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Har tidigare erfarenhet från administrativ tjänst.
- Har en eftergymnasial utbildning.
- Har B-körkort och egen bil.
Meriterande är om du:
- Haft en arbetsledande befattning inom restaurang eller hotell.
- Har goda IT kunskaper.
- Har ett öga för grafisk formgivning.
Anställning: Heltid med 6 månaders provanställning
Lön: Månadslön enligt överenskommelse, tjänstemannaavtal.
Vi ser fram emot din ansökan!