OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Sjöviksskolan är en skola i uppbyggnadsskede.
I augusti 2019 flyttade vi in i vårt nya stora skolhus beläget vid Årstaberg.Vi är treparallelliga. Målet är att skolan ska vara en F-9-skolan inom de närmaste åren. Vår verksamhet är fördelat i två hus, ett för lågstadiet och ett för mellan- och högstadium. För Sjöviksskolan är praktisk-estetiska ämnen och metoder viktiga och vi hoppas kunna hitta goda samarbeten mellan praktisk-estetiska och teoretiska ämnen i hela vår verksamhet. Vi har sedan skolan startade 2014 satsat mycket på fritidshemmets utveckling och har sedan ett par år tillbaka samarbete med Stockholms universitet kring fritidshemmets verksamhet. Vi har hög grad av behöriga och legitimerade grundlärare i fritidshem.
Arbetsbeskrivning
Att starta en verksamhet innebär alltid utmaningar och flexibelt arbete. Många frågor har inte alltid färdiga svar, men då finns också utrymme och möjligheter att påverka. Det vi nu behöver är en erfaren lärare fritidshem/fritidspedagog för att organisera och leda den fritidspedagogiska undervisningen på en fritidshemsavdelning under ledning av vår biträdande rektor för fritidshemmet. Du ska ingå i en personalgrupp som håller på att starta skola från grunden. Du ska arbeta och samverka i olika former med eleven i fokus. Du ska vara engagerad och aktiv, ansvara för planering och utvärdering av arbetet tillsammans med dina kollegor. Verksamheten ska vila på LGR 11 och övriga styrdokument för fritidshem/förskoleklass och vi har ett pågående arbete för att finna gott samarbete mellan fritidshemmets verksamhet och skoldelen.
Kvalifikationer
Du behöver vara utbildad lärare i fritidshem eller fritidspedagog med legitimation.
Den person som vi behöver just nu ska vara en kompetent lärare i fritidshem/fritidspedagog gärna med längre erfarenhet av fritidshemmets undervisning och verksamhet. Du ska ha goda ledaregenskaper, kunna leda grupper av elever men också få med dig kollegor i utvecklingen av undervisningen. Det är viktigt att du värdesätter trygghet och struktur i elevernas verksamhet och har du erfarenhet av att utveckla rastverksamhet, värdegrundsarbete och relationsbyggande är det meriterande.
Du ska ha god samarbetsförmåga, lätt att skapa goda relationer till såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och kunna beskriva och dokumentera verksamheten.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.