OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR har just nu ett stort inflöde av konsultuppdrag för ekonomiassistenttjänster. Vi söker därför dig som har erfarenhet från att tidigare har jobbat inom reskontran. Våra kunder är placerade i hela Stockholmsområdet och uppdragen varierar med både längd och erfarenhet. För att trivas i rollen som konsult tror vi att du är duktig på siffror, pålitlig, anpassningsbar och positiv.
Arbetsuppgifter;
På uppdragen ute hos våra kunder kan arbetsuppgifterna variera och vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande;
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Avstämningar
- Fakturering
- In och utbetalningar
- Periodiseringar
- Anläggningsregister
- Moms
I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Uppdragens längd kan variera med de flesta av uppdragen är 6 månader eller längre.
Din bakgrund;
Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya processer och rutiner samtidigt som du är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst några år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du har stor förståelse för olika system och har även kunskap i Excel.
För att trivas som konsult tror vi att du har lätt för att samarbeta och jobbar prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara i en grupp. Du är van att hålla deadlines och är nyfiken och trivs i en föränderlig miljö. Du har en positiv inställning och är en problemlösare.
Nedan kan du läsa hur det är att jobba som konsult för oss på SJR
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan;
Har du frågor och vill veta mer om hur det är att jobba som konsult eller om uppdragen är du välkommen att kontakta Elin Andersson på 076-647 16 42. Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88