OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker till vår kund en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning för både kund- och leverantörsreskontra. Vår kund är en global koncern inom elektronikbranschen som sitter i ljusa lokaler i Kista. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ha en bred roll och tjänsten kommer vara uppdelad i 50 % inom leverantörsreskontra – resekostnader och utlägg – och 50 % i kundreskontran – kundfodringar och order. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med granskning och godkännande av reseräkningar samt hantera redovisningen av företagets resekostnader och utläggsredovisning. Vidare kommer du att hantera kundkonton och ordersläpp. Tjänsten innebär att du har en bred intern kontaktyta mot kollegor och andra avdelningar samt en extern kontaktyta gentemot kunder. I rollen kommer du att arbeta i stora flöden och du välkomnas till en positiv och dedikerad ekonomiavdelning.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller finans. Vi ser gärna att du har några års arbetserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra eller liknande roller. Vidare önskas att du har god system- och datorvana samt utmärkta kunskaper i Office-paketet. Du bör obehindrat tala och skriva i såväl som svenska och engelska.
Som person bör du ha en stor analytiskt förmåga med uppmärksamhet för detaljer. Som person är du driven, lösningsorienterad och noggrann. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra.Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du enengagerad teamplayer som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Konsultuppdraget är på heltid på med uppdragstiden är på 12 månader med start i september. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marina Hedberg, Marina.hedberg@sjr.s
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88