SJR söker en Fondadministratör med start omgående

SJR söker en Fondadministratör med start omgående

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu en Fondadministratör till vår kund som är en bank och försäkringsbolag. Du kommer att ingå i en grupp med 5 medarbetare. Vår kund har kontor centralt i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på ca 3-4 månader med start omgående.

I rollen som fondadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat att vara;

- Hantera kunders fondaffärer
- Fakturahantering
- Kontroll av in- och utflöden ur fonder för vidare distribution till förvaltare
- Driva processutveckling och förbättringsarbeten
- Agera stöd till bland annat handläggare och rådgivare i fondfrågor med mera


Din bakgrund
För att passa in i rollen hos vår kund förväntas du ha ett intresse och förståelse för fonder och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta administrativt och kan hantera dagliga deadlines. Du är en van systemanvändare och har lätt att lära dig nya system.
Vidare kan du kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.Som person är du nyfiken, självgående och en teamplayer som gillar att samarbeta med dina kollegor.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag 2020-06-05.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 5 november 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024