SJR söker treasuryekonom till Försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat med värdepapper och är redo att ta nästa steg i karriärer? Nu söker SJR en konsult till vår kunds Treasury Backoffice avdelning.

Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter
I rollen som treasuryekonom kommer huvuduppgifterna vara att ta fram dagliga likviditetsprognoser, hantera fullmakter och administrera bankkonton, samt kontaktperson till våra banker. Du kommer ingå i gruppen Shared Services och som tillhör avdelningen Verksamhetsstöd och ingår i enheten Ekonomi & Finans. Shared Services består utav 20 medarbetare och gruppen utför olika tjänster åt blanda annat affärsenheterna inom företaget och dess kunder.


Arbetsuppgifter som kan förekommer är:

- Löpande arbete med likviditetsprognoser på kort och lång sikt samt analys av prognos mot utfall för moderbolaget och dess dotterbolag

- Användarstöd för koncernen gällande våra banksystem och prognosverktyg

- Hjälpa till med månadsbokslut

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi. Vi ser gärna att du har tidigare arbetat i värdepappers- och prognossystem, samt utvecklat likviditetsprognoser. Som person är du framåt och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du är pretentiös i ditt arbete och du är mycket lösningsorienterad och håller deadlines med hög kvalitet . Du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet, särskilt excel. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start senast 1 mars uppdrag t.o.m den 31 augusti med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024