Sjukhustelefonist

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.


Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.

Inom basenheten Administration arbetar vi med faktura- och lönehantering, kundtjänst, teleservice och journalarkivering för landstingets stora och komplexa verksamhet. Inom Kundtjänst och teleservice söker vi nu sjukhustelefonist med placering i Kalmar eller Västervik.

Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet som sjukhustelefonist hos oss ingår att besvara inkommande samtal från såväl patienter och anhöriga som från personalen i vår organisation. Din uppgift är att utifrån bästa förmåga ge den information som kunden efterfrågar, alternativt vidarekoppla samtalet till berörd eller efterfrågad person eller enhet.

Våra sjukhustelefonister bemannar också informationen vid huvudentrén i länets tre sjukhus. I det uppdraget ansvarar du bland annat för att besvara frågor samt visa vägen till olika avdelningar på sjukhuset. Övriga uppgifter som ligger inom ramen för sjukhustelefonistens uppdrag är bland annat att göra felanmälan vid fel på telefonanknytning eller annan teknisk störning samt att göra personsökningar vid akutlarm. Arbetet som sjukhustelefonist är framförallt på dagtid, men även kvällar och helger ingår i schemat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som som har en treårig gymnasieutbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet som sjukhustelefonist innebär mycket kontakt med människor med olika krav och behov. Det ställer krav på att du som person har en god kommunikativ förmåga, är saklig och korrekt samt har ett gott bemötande i varje enskilt fall. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga med kollegor och andra yrkesgrupper. Du bör också vara lösningsorienterad, flexibel och kreativ då inkommande frågor och problem som uppstår nästan alltid är situationsanpassade och måste lösas omgående.


Känns det här som ett roligt och utmanande jobb för dig? Välkommen med din ansökan!
Vi vill att du bifogar personligt brev och CV i din ansökan.


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Kalmar län
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 november 2016

Liknande jobb