OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdsavdelningen
Välkommen till en arbetsplats med mycket god stämning! Här lägger du upp och planerar din dag självständigt samtidigt som du alltid har trevliga och kompetenta kollegor i tillgängliga i teamet.
Kom gärna och hälsa på oss om du vill veta mer!
En stor del av arbetet består av besök hemma hos vårdtagare, administration från kontoret och medicinska planeringar med specialistsjukvården och vårdcentralerna.
Arbetstiden är dagtid måndag till fredag, samt helgtjänstgöring ca var sjunde helg.
Ditt uppdrag
Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera hälso- och sjukvårdsinsatser för patienter med varierande sjukdomsbild.
Du ansvarar för att delegera vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter.
Du ansvarar för läkemedelshanteringen och lämna uppgifter till nationella register.
Du arbetar i team med andra sjuksköterskor, sjukgymnaster/fysioterapeuter och arbetsterapeuter.
Du har kontakt med andra vårdgivare så som Region och primärvård var för vi gärna ser att du har kunskaper om de samverkansavtal som finns. Du planerar själv hur din dag ska se ut, varför du måste ha ett strukturerat arbetssätt.
Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård. Arbetet kräver att du har B-körkort.
Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elisabeth Ramén, verksamhetschef 018-727 84 29
Facklig företrädare:
Vårdförbundet Marie-Louise Öberg 018-727 84 96
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43