OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sjuksköterska eller fysioterapeut med intresse för att utvecklas i en spännande roll som hjälpmedelskonsulent hos oss? Nu har du chansen att bli regionens spetskompetens inom andningshjälpmedel, ett nytt område under utveckling.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Hjälpmedelscentrum fick 2018 ett utökat uppdrag inom området medicinska behandlingshjälpmedel som bl a innefattar andningshjälpmedel CPAP, Bi-Level, ventilator, syrgaskoncentrator och hostmaskin samt nutritionspump. I rollen som hjälpmedskonsulent har du spetskompetens inom dessa hjälpmedelsområden.
Du är stöd till förskrivare i samband med förskrivning av hjälpmedel och arbetar för välfungerande sortiment och arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår handläggning av ärenden, informations- och utbildningsinsatser, sortimentsarbete inkl upphandling samt utveckling och omvärldsbevakning inom området.
Du ingår i team medicinska behandlingshjälpmedel på Hjälpmedelscentrum och har nära samarbete med hjälpmedelstekniker inom området. Arbetet är varierande och självständigt med möjlighet att påverka arbetssätt, du arbetar dagtid måndag till fredag.
Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med utbildning, information, konsultation och utprovning, inköp, lagerhållning och service av hjälpmedel för behandling, omvårdnad, förflyttning, kognition och kommunikation. Hjälpmedelscentrum ansvarar även för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från regionen och länets 10 kommuner.
Kvalifikationer
Du som söker är legitimerad sjuksköterska eller legitimerad fysioterapeut och har arbetat kliniskt med andningshjälpmedel. Det är meriterande om du även har erfarenhet av andra medicinska behandlingshjälpmedel. Vi ser positivt på om du har någon form av specialistutbildning. Körkort B, god datorvana (Office-programmen) samt goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt fordras för tjänsten.
Du är van att arbeta självständigt och att driva ditt arbete framåt på ett effektivt och strukturerat sätt. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta, är flexibel och kommunicerar på ett tydligt sätt.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 11 juni 2020
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42