Sjuksköterska inom särskilt boende

Sjuksköterska inom särskilt boende

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi ger dig frihet att planera det dagliga arbetet utifrån det medicinska ansvaret för patienten. Ditt arbete bygger på
teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet
är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Du kommer att få arbeta med allt från att förebygga
ohälsa till att hantera akuta tillstånd. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare HSL.
Arbetstidsförläggningen är i huvudsak dagtid men också tjänstgöring var sjätte helg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du en vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är detta meriterande.

I rollen som sjuksköterska krävs det att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgs-personalen. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.

Körkort är ett krav eftersom bilkörning ingår i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024