OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med ett omväxlande och stimulerande uppdrag där din kompetens och kreativitet värdesätts? LSS-verksamheten består av fyra olika resultatenheter inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra sjuksköterskor i de olika verksamheterna som enheterna består av: LSS-boenden, daglig verksamhet, boendestöd och personlig assistans. Ett nära samarbete sker med socialpsykiatrins sjuksköterskor. Vi söker en sjuksköterska som är intresserad av att, tillsammans med oss, arbeta utifrån ett salutogent arbetssätt och utveckla vår verksamhet med målet att ha kunden i fokus. Du ingår i enhetens kvalitetsgrupp och har ett nära samarbete med chefer i enheten. Samverkan är en viktig del i arbetet där tvärprofessionella möten med många olika samarbetspartners är värdefulla. Du ansvarar för en säker och ändamålsenlig omvårdnad och behandling av god kvalitet både vad gäller kundernas fysiska och psykiska behov.
Arbetet innefattar varierande arbetsuppgifter med planerade och oplanerade besök ute på våra boenden. Arbetsuppgifterna inkluderar exempelvis läkemedelshantering, provtagning, bedömningar, stöttning och utbildning av personal, direkt och telefonkontakt med personal, anhöriga och läkare. En mindre del av din arbetstid kan komma att förläggas i vård- och omsorgsförvaltningens jourverksamhet.
KVALIFIKATIONER
Utbildning - Avgörande
Grundläggande sjuksköterskeexamen
Körkort - Avgörande
Du har körkort och tillgång till egen bil.
Erfarenhet - Viktig
Du har erfarenhet av arbete med individer inom funktionshinderområdet.
1.1 Självgående - Avgörande
Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
2.1 Samarbetsförmåga - Avgörande
Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
1.1 Flexibel - Viktig
Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
2.1 Helhetssyn - Viktig
Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.
Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83