OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå Vård- och omsorgsförvaltningen vision som är livskvalitet hela livet. Hälso- och sjukvårdsorganisationen (HSO) utför hälso- och sjukvård i Sigtuna kommuns särskilda boenden, LSS och socialpsykiatri i Märsta och Sigtuna.
ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska på kommunens särskilda boenden för äldre leder du hälso- och sjukvårdsinsatserna samt omvårdnadsarbetet tillsammans med dina kollegor i hälso- och sjukvårdsorganisationen som består av sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Vi är ett gäng på cirka 30 legitimerade och behöver nu stötta upp verksamheten med en ny roll. Arbetet är fördelat 50% klinisk tjänstgöring som sjuksköterska och 50% som samordnare med delat ansvar för den dagliga bemanningen med enhetschef och samordnare, bistå enhetschef med stöd i utredning av avvikelser samt vara delaktig i enhetens kvalitetsutveckling.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad sjuksköterska och bör ha flera års erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom äldreomsorg samt erfarenhet av samordning, personalansvar, eller annan ledande roll inom kvalitetsutveckling inom hälso- och sjukvård med dokumenterat goda resultat. Legitimationskontroll sker med Socialstyrelsen. Det är meriterande om du har en specialistutbildning inom demensvård eller inom vård av äldre. Körkort är ett krav.
Gott bemötande, ansvarsfullhet och initiativtagande, liksom god samarbetsförmåga, är förutsättningar för att lyckas i rollen. Vi ser även att du är stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv även i stressade situationer.
Hör gärna av dig till rekryterande chef för att höra mer!
Varmt välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.
Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas.
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Sharareh Ramezan
08 591 26562
Britt-Inger Fernaeus
08-597 837 04
Enhetschef HSO Sharareh Ramezan
08 591 26562
Enhetschef Sharareh Ramezan
08 591 265 62
Enhetschef Sharareh Ramezan
08-59126562
Verksamhetschef HSL Sharareh Ramezan
08 591 26562
Biträdande Enhetschef Åsa Nordström
08-59126531