OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sjuksköterska och vill ha ett omväxlande, samhällsviktigt och givande uppdrag? Då kan detta vara något för dig!
Arbetsuppgifter
Med anledning av att Folkhälsomyndigheten rekommenderar vaccination mot covid-19 hösten 2022 planerar vi nu arbetet på vaccincentral i Halmstad och i mobila team på SÄBO och i buss.
I denna roll kommer du att vara driftansvarig på vaccincentral i Halmstad. Du ansvarar för att den dagliga inplanerade/inbokade vaccinationen av invånare i Halland blir genomförd i enlighet med god och säker vård (kvalitet, patientsäkerhet, tillgänglighet, logistik och arbetsmiljö).
Dina arbetsuppgifter är varierande och du kommer arbeta operativt i din roll i syfte att den dagliga driften flyter på. Exempel på arbetsuppgifter i din roll är:
Arbetsleda på plats med arbetsmiljö- och patientsäkerhetsansvar. Leda arbetet i samverkan med dagens medarbetare. Introducera nyanställd personal. Kontinuerligt uppdatera sig och förmedla till personal på aktuella rutiner och förhållningssätt. Se till att rutiner för beställning av förbrukningsmaterial, vaccin, skyddsutrustning och arbetskläder efterföljs. Säkerställa att ovan beskrivna material, vaccin, tillhörigheter för vaccination, akutläkemedel och medicinsk utrustning finns på plats och hanteras enligt rutin.
Du har gott och nära stöd och samarbete med schemaläggare, verksamhetschef och kollegor.
Tjänsten är en visstidsanställning på 5 månader. Arbetstid är både dag och kväll.
Om arbetsplatsen
Området Uppdrag Pandemi är en tillfälligt upprättad verksamhet som inkluderar regionens
vaccinationsplanering och smittspårning. Efter nuvarande covid-19-pandemi kommer vissa delar, exempelvis vaccination mot säsongsinfluensa, fortsätta i förvaltning. I ditt arbete kommer du att rapportera till verksamhetschefen för vaccinsamordningen i Halmstad.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet inom yrket. Har du specialistutbildning till distriktssköterska eller barnsjuksköterska är detta meriterande. Vi ser gärna att du har god erfarenhet och kunskap av liknande samordnande och koordinerande arbetsuppgifter sedan tidigare.
Som person är du en utpräglad koordinator som tar ansvar för din uppgift, strukturerar och driver dina arbetsuppgifter på ett kvalitetsmedvetet vis. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt trivs att arbeta inom tidsramar. Du trivs i det operativa arbetet.
Du är trygg i din roll, och trivs i olika situationer och möten. Självklart trivs du också med att arbeta i ett produktivt team och kan relatera till andra på ett lyhört, kommunikativt och smidigt sätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige